Mad Props és una de les grates sorpreses que et trobes sense voler al Festival de Sitges. Aquest documental dirigit per Juan Pablo Reinoso explora el món del col·leccionisme d’objectes de pel·lícules, posant el focus en la passió que desperten aquests elements entre els fans. I és tata una desfilada d’objectes (i pel·lícules de culte). El film mostra com els props (objectes aparentment insignificants en el context d’una producció cinematogràfica) poden adquirir un valor emocional i cultural incalculable, convertint-se en peces clau per als col·leccionistes i fans. I és que qui no voldria tenir a casa el guant de veritat de Freddy Krueger. O un casc autèntic d’Strorm Troopers. O una espasa original d’El senyor dels anells… O EL SANT GREAL D’INDIANA JONES!
El documental no només se centra en els objectes, sinó que també posa en relleu les històries personals dels col·leccionistes, oferint un relat humà i íntim. Personatges com Mickey Rourke i Robert Englund, llegendes de la gran pantalla, comparteixen les seves experiències amb els props que han definit la seva carrera, explicant com aquestes peces esdevenen símbols de moments icònics. El documental navega àgilment pel món de les subhastes i del mercat negre, revelant el costat fosc del col·leccionisme, on els preus per aquests objectes poden arribar a ser astronòmics. I és que tots tenim a l’abans figuretes i objectes nostàlgics de marxandatge… El col·leccionisme de peces de pel·lícules és un altre nivell.
Mad props o com portar l’afició al cinema al límit
Mad Props és una obra senzilla carregada d’anècdotes interessants i històries entretingudes. No pretén res més que mostrar aquest amor pel cinema portat al límit. I compleix el seu propòsit a través de Tom Biolchini (un dels bojos col·leccionistes) que esdevé el sherpa del film a la recerca dels props perdurts.
En definitiva, Mad Props és una carta d’amor als objectes de cinema i al cinema. Però també, evidentment, a les persones que els donen valor i són capaços d’adorar el setè art d’una manera poc comuna. És una celebració del col·leccionisme i de com aquests objectes poden mantenir viva la màgia del cinema molt temps després que les pel·lícules hagin acabat. Qualsevol cinèfil apassionat sucarà pa.
Veredicte
El millor: l’accés al submon de la venda de props i col·leccionistes reals d’arreu del món. Bona immersió i investigació.
El pitjor: hem trobat a faltar més actors o directors explicant les seves relacions amb els objectes.
Nota: 8