Dol, perdó i molta, molta emoció

- Advertisement -

Parafrasejant al gran Alfred Hitchcock “per fer una gran pel·lícula necessites tres coses: el guió, el guió i el guió”. I és que el guió ho és tot. Ja pots tenir la tecnologia més capdavantera, el director més reconegut o la fotografia somiada, però sense un bon guió, no tens res. D’altra banda, si aconsegueixes quatre magnífics actors i els atorgues un bon diàleg, trobaràs l’esperat bon cinema.

- Advertisement -

És el cas de Mass, l’òpera prima de Fran Kanz, actor que debuta com a director i guionista; explica la història de quatre pares enfrontats en una disputa moral sobre el perdó. Un duríssim perdó que, com a ells, ens esgarrarà per dins i ens farà sucumbir al dolor d’uns pares tocats per una tragèdia.

- Advertisement -

Allunyant-nos de la comèdia que ens va oferir Roman Polanski amb Un déu salvatge, en aquest cas la reunió no tracta temes trivials de ràpid consol, sinó una profunditat i tensió poques vegades abans vista en pantalla, on els protagonistes intentaran entendre el perquè del succés que els va canviar la vida per sempre.

Jason Isaacs, Martha Plimpton, Ann Dows i Reed Birney són els encarregats de plantejar a l’espectador un debat moral a base de pilars fonamentals com el dolor, el perdó, la purga i la cura. En el seu intel·ligent desenvolupament, el guió penetra més a la història, creant així un fort llaç amb els personatges que, capa a capa, descobrim amb les seves veritables i ocultes emocions.

Una posada en escena minimalista, amb gran influència teatral, sense destacar la fotografia o la direcció d’art. Tot per enfonsar-se en els actors que tenen la responsabilitat de transmetre el dolor i la rancúnia d’uns afectats pares. Una tensió, que només el mateix guió, al costat d’un espai ben dotat de mirades parsimonioses i silencis, ens arriba a l’ànima, provocant un murmuri de plor a la foscor de la sala.

El veritable poder del cinema, el de transportar-nos a una situació mai abans vista, provocant emocions i sentiments que et deixaran tocats uns dies. La pel·lícula que va arrasar a Sundance i a l’American Film Festival de Barcelona, ​​va arribar divendres 1 d’abril als cines, amb l’única excepció de no existir una versió doblada.

Veredicte

El millor: el guió, les interpretacions, i el punt de vista parental d’un tema (no el vull dir) tractat al cine des de diferents perspectives.

- Advertisement -

El pitjor: la pobre difusió del film a les nostres sales.

Nota: 9

 

- Advertisement -
Ricard Casanovas
Nascut l’any 2000, Ricard Casanovas és un apassionat pel setè art que va acabar els estudis a l'ESCAC, especialitzat en Estudis Fílmics i Guió. Com a redactor i articulista ha cobert el Festival de Sitges i normalment te’l pots trobar murmurant a la foscor de la sala del cinema, amagat per les últimes files. Advertència, mai li vulguis vendre un remake , ni li diguis que 'Shrek 1' no és la millor de la saga. Al seu bloc “No som uns p*** ignorants” desenvolupa un crit generacional a tots aquells i aquelles joves que no veuen bon cinema. Amb ganes de veure i escriure, el proclamat Vito, no pararà fins a trobar la seva arca de l'aliança, el seu cofre de l'home mort, el Rosebud… la pel·lícula perfecta

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents