‘La Sociedad de la Nieve’ de J.A. Bayona, nominada als Oscars

- Advertisement -

La sociedad de la nieve competirà als Oscars. El nou film del director barceloní J.A. Bayona. és un dels candidats a la Millor pel·lícula internacional. A més també ha aconseguit la nominació al Millor maquillatge i perruqueria. Una gesta immensa per al director català que després de dirigir els dos primers episodis d’Els anells de poder per a Amazon Prime, canvia de plataforma i dirigeix aquesta pel·lícula per a Netflix.

I ho fa amb èxit per avançat. Aquesta producció ha estat triada per L’Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas per representar Espanya en els premis de cinema més importants del món. Si és finalment nominada als Oscars la gala se celebrarà el 10 de març a Los Angeles. És el segon cop que l’acadèmia espanyola tria un film del cineasta català. El orfanato va ser el primer cop l’any 2008, tot i que no va estat, finalment, nominada.

- Advertisement -

Abans de tot això, però, la vam poder veure al Festival de Sitges i arriba a uns quants cinemes seleccionats el 15 de desembre. A Netflix es podrà veure en obert a partir del 4 de gener. La cinta ja comptava amb l’aval d’una nominació als Globus d’Or com a Millor Film de Parla No Anglesa i 13 nominacions al Goya.

La sociedad de la nieve, reinterpretada

- Advertisement -

Posem-nos en situació. El 1972, el vol 571 de la Força Aèria Uruguaiana, noliejat per a portar a un equip de rugbi a Xile, s’estavella en una glacera al cor dels Andes. Només 29 dels seus 45 passatgers van sobreviure a l’accident en primera instància. Atrapats en un dels entorns més inaccessibles i hostils del planeta, es veuen obligats a recórrer a mesures extremes per a mantenir-se amb vida. Us sona? Sí, efectivament. És la història de Viven (1993). 30 anys més tard torna al cinema amb una nova versió. 

Sociedad_Nieve_1

La Sociedad de la Nieve de J. A. Bayona està basada en el llibre del mateix títol de Pablo Vierci. El desembre de 2021 va començar a rodar-la entre Sierra Nevada, Montevideo i diverses localitzacions dels Andes a Xile. A l’estiu passat, va ser el film de clausura de la Biennal de Venècia, el 9 de setembre. La pel·lícula va participar en la Secció Oficial, fora de concurs, i es va convertir en la primera pel·lícula catalana (i espanyola) a clausurar el festival de Venècia.

Una tragèdia des d’un altre punt de vista

Segon explica el mateix director, “va ser durant el procés de documentació per ‘Lo Imposible’ que vaig descobrir la fascinant crònica que Vierci fa de la tragèdia dels Andes. Més de deu anys després, la meva fascinació per la novel·la roman intacta i estic feliç d’afrontar el repte que tinc al davant. Explicar un dels esdeveniments més recordats del segle XX, amb tota la complexitat que implica un relat que dona tanta rellevància als supervivents com a aquells que mai van tornar de la muntanya”. I destaca el fet que “ho encaro en espanyol, al qual retorno emocionat després de 14 anys sense rodar en la meva llengua. I ho faig amb un planter de joves actors uruguaians i argentins amb els quals estic entusiasmat”.
Sociedad_Nieve_2

La producció de La sociedad de la nieve va a càrrec de Belén Atienza i Sandra Hermida. Després d’anys treballant en el projecte, volen agrair especialment als supervivents i als familiars dels morts en la tragèdia dels Andes, “per la seva enorme generositat en compartir amb nosaltres la seva història”.

La cinta és protagonitzada per Enzo Vogrincic Roldán, Agustín Pardella, Matías Recalt, Tomas Wolf. Els acompanyaran Diego Ariel Vegezzi, Esteban Kukuriczka, Francisco Romero, Rafael Federman, Felipe González Otaño, Agustín Della Cort, Valentino Alonso, Simón Hempe, Fernando Contigiani García, Benjamí Segura, Luciano Chatton, Agustín Berruti, Juan Caruso, Rocco Posca, Andy Pruss, Esteban Bigliardi, Paula Baldini, Blas Polidori, Felipe Ramusio, Santiago Vaca Narvaja i Emanuel Parga.  Signen el guió el mateix Bayona amb Jaime Marques, Bernat Vilaplana i Nicolás Casariego.

Crítica de La Sociedad de la nieve

‘La sociedad de la nieve’: l’esperança és l’últim que es perd

“A Hollywood tens els millors recursos, però menys llibertat”

- Advertisement -
Jordi Sardiña
Periodista, professional, des de 1999, cinèfil, passional, des de tota la vida, ja que el cinema l'ha acompanyat sempre, tant en els bons com en els mals moments. La seva trajectòria laboral no sempre ha estat lligada al Setè Art, perquè s'ha guanyat la vida com a consultor de Màrqueting-Comunicació en diferents empreses de sectors diversos. Col·laborar amb 'El Cinèfil' li permet transmetre tot el que ha après i continua aprenent veient cinema. Llarga vida a la pantalla gran (i petita)!

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents