‘Peninsula’: els zombis coreans es desboquen

- Advertisement -
- Advertisement -

Els zombis, subgènere de terror, van tenir el seu moment àlgid a principis de segle amb films com 28 Days Later, la saga [REC] o la sèrie The Walking Dead, entre d’altres. Va ser potser per l’excés de produccions centrades en la mateixa temàtica, que van fer que les noves cintes centrades amb el tema dels morts vivents perdessin tota l’originalitat per sobreexplotació. George A. Romero no va ser el primer de crear films d’aquesta temàtica, però sí que va incorporar l’arquetip zombie de la cultura popular, ja que va afegir diversos elements característics d’aquestes criatures. Night of the Living Dead es va estrenar al 1968, tenen un llarg recorregut dins el cinema, el problema va estar que en poc temps les produccions van augmentar moltíssim i les idees es van acabar exhaurint.

La importància de George A. Romero

El cineasta sud-coreà Yeon Sang-ho (Psychokinesis o The Fake) va desenvolupar el 2016 un film d’animació de caire seriós, ja que estava enfocat a un públic adult, titulat Seoul Station. Allà, s’hi comença a desenvolupar una estranya malaltia que acaba convertint la gent en zombis i afectant els vagabunds de la zona. Paral·lelament, es va estrenar la pel·lícula Train to Busan, i va esdevenir una de les grans sensacions del cinema fantàstic coreà actual. El film va aconseguir més d’11 milions d’espectadors al seu país, i es va convertir en la primera cinta a superar la barrera dels 10 milions d’espectadors. La cinta d’animació es va presentar com la preqüela directa d’aquesta i va fer recuperar la fe dels seguidors en la temàtica, gràcies a la gran eficàcia d’entreteniment i espectacularitat dels efectes, un ritme narratiu impecable i una acció constant i eficaç dins un petit espai.

Quasi tot està perdut a Corea

Els que penseu que els zombis son cosa de quatre friquis aneu molt equivocats… La seqüela que porta el títol Train to Busan 2: Peninsula, va ser seleccionada pel Festival de Cannes 2020 tot i que no es va poder veure als cinemes de la costa francesa. El film ens situa 4 anys després que la infecció s’expandís per Corea del Sud. Només algunes petites regions romanen resguardades però els zombis dominen un país que el món ha aïllat per por al contagi. En mig d’aquest panorama uns timadors de Hong Kong enviaran un grup de quatre persones al bell mig de la tragèdia per robar uns diners que a Corea ja no fan cap servei (però sí a la resta del món). L’arribada a la zona zero no serà pas fàcil i la gran ciutat està plena de paranys i sorpreses.  

Aquesta història se centra en un exsoldat que ha aconseguit fugir de la devastada península coreana i ara haurà de tornar per diners. El mateix director, Yeon Sang-ho, va advertir que no es tracta d’una continuació directa sobre els fets que es van desenvolupar a Train to Busan, però sí que tot té lloc “dins el mateix univers”. De fet, Peninsula és un film d’acció sense treva on les persecucions, baralles i guerra amb fusell d’assalt esquitxen l’espectador sense deixar-lo respirar. Crispetes i emocions fortes! 

La pel·lícula havia d’arribar a casa nostra el 18 de novembre del 2020 després d’haver passat pel 53à Festival de Sitges però finalment hem hagut d’esperar fins el 23 d’abril del 2021 per veure-la als cinemes. Sens dubte, és un dels films de terror/acció més esperats dels darrers anys i els seguidors de la primera entrega estan desitjant saber què ha passat a Busan en tot aquest temps.

- Advertisement -
Avatar
Ylenia Cañadashttps://www.elcinefil.cat
Biòloga Molecular de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària al Festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l’oportunitat de col·laborar com a crítica i redactora en diversos mitjans de comunicació. També realitza la cobertura de festivals de cinema a nivell nacional i internacional, així com esdeveniments de caire cultural. Ha exercit com a Jurat Jove al Festival de Sitges, Jurat de la Crítica al Barcelona Film Festival, a l'Alternativa, a TerrorMolins i a Sant Cugat Fantàstic, entre d'altres. És membre de l'Associació Catalana de la Crítica i de l'Escriptura (ACCEC). Actualment és Cap de Premsa i programadora del Festival de Cinema Fantàstic de Sant Boi (Fantboi) i també programadora del Craft Film Fest Bcn.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents