Els anys passen per tots… També per a Les tres bessones. I és que una nova sèrie amb unes nenes que ja no són tan nenes està en marxa. La productora catalana Brutal Media es posa al capdavant de la producció de la nova sèrie d’animació infantil que renovarà la imatge de l’Anna, l’Helena i la Teresa. Això sí, continuaran vestint amb els mateixos colors.
Les tres nenes trapelles, creades per la il·lustradora Roser Capdevila i ara actualitzades, viuran aviat noves aventures per a una nova generació que continuarà viatjant als contes clàssics i descobrint personatges històrics, tal com van fer els seus pares i mares. En aquesta edició, les bessones, que han crescut una mica, però segueixen adreçant-se al mateix públic infantil, i també utilitzaran les noves tecnologies per a resoldre els problemes que els sorgeixen a les seves aventures.
No patiu que la “malvada” de la funció continua. La Bruixa Avorrida seguirà enviant les noies a resoldre famosos contes i llegendes. La seva curiositat les farà viure trepidants aventures i conèixer un món màgic. En paral·lel a l’eix temàtic de cada episodi, amb les habituals dosis d’humor, s’introduiran valors com la igualtat de rols, el respecte, el treball en equip, l’ecologia, la creativitat, la multiculturalitat o la importància de la lectura.
De moment ja se sap que la nova sèrie s’emetrà segur al Canal Clan de RTVE i, per tant, es programarà en castellà. Las tres mellizas (títol amb el qual es coneixerà) és una de les 7 sèries triades per la televisió pública espanyola entre un total de 28 que es van presentar per completar la programació infantil del canal. En un comunicat s’explica, a més que s’emetran 26 capítols de 13 minuts corresponents a les dues primeres temporades de la ficció animada.
Un nou equip amb l’esperit original
Per a desenvolupar les noves aventures de les bessones, el productor Raimon Masllorens ha reunit un equip que combina responsables de l’èxit de les bessones originals amb nous col·laboradors guardonats i d’experiència internacional. Així, Jordi Gasull, guionista i productor d’èxits com Les aventures de Tadeu Jones o Atrapa la bandera, serà el guionista principal de la sèrie. I la pròpia Roser Capdevila, acompanyada de Marta Capdevila i Helena Batet col·laboren en la direcció artística. La ficció, segons s’explica en una nota de premsa, anirà adreçada principalment al públic de 4 a 7 anys i estarà formada per 52 capítols de tretze minuts cadascun.
“La nostra il·lusió i ambició per rellançar Les tres bessones són només proporcionals al respecte que tenim per una de les creacions infantils de casa nostra de major èxit i repercussió mundials”, explica Raimon Masllorens, responsable de Brutal Media i impulsor del projecte. “El seu món i valors, que han transcendit els límits de la pantalla per a diverses generacions, son d’una actualitat i potencial tan evidents que revisitar-los està sent una experiència increïblement estimulant”.
Roser Capdevila, creadora dels personatges originals, està encantada amb la idea. “Em fa molta il·lusió emprendre aquest gran repte de fer reviure les tres bessones en el nou segle de la transformació digital i de la revisió dels valors. Les tres bessones van néixer, inspirades en les meves filles de debò, dins les pàgines d’un conte i, després, van protagonitzar un munt d’històries apassionants en dibuixos animats. Ara, amb tot l’equip que ha reunit Brutal Media, incloent col·laboradors de la meva total confiança, posarem la màgia perquè la Bruixa Avorrida, que estava molt pesada, torni a castigar a la Teresa, l’Anna i l’Helena dins els contes.”
Una història amb quasi 40 anys de vida
Les tres bessones van començar sent un conte dibuixat per Roser Capdevila l’any 1983. No va ser fins 11 anys més tard que es van convertit en una sèrie en llengua catalana emesa a TV3 i que ha tingut més de 100 capítols. Les nenes també van protagonitzar l’any 2002 la pel·lícula Les Tres Bessones i Gaudí. També han estat objecte de projectes solidaris ajudant la fundació de nens refugiats Fundació Dolls4girls.
La sèrie, que porta més de 20 anys sent un fenomen infantil arreu del món, ha estat venuda a més de 160 territoris i traduïda a 35 idiomes. L’octubre de 2020 la nova producció es va presentar al mercat internacional MipJunior a la ciutat de Cannes.