Search

La 44a edició del TerrorMolins reivindica el terror japonès

Del 7 al 16 de novembre, Molins de Rei tornarà a convertir-se en la festa del cinema de terror amb la celebració de la seva 44a edició. El Festival de Cine de Terror de Molins de Rei, conegut popularment com a TerrorMolins, oferirà una programació que combina homenatges al passat, noves veus del gènere i una mirada temàtica centrada en el J-Horror, el terror japonès que va marcar un abans i un després en la cinematografia mundial.

Sota el lema “J-Horror, més enllà de l’ensurt”, el festival dedicarà aquesta edició a explorar el llegat i la influència del cinema de terror japonès. Més enllà de les imatges icòniques de fantasmes amb cabells llargs i moviments impossibles, el leitmotiv vol reivindicar la capacitat del gènere nipó per reflectir pors socials, traumes col·lectius i angoixes contemporànies. Aquesta línia temàtica impregnarà la programació i també les activitats paral·leles, com taules rodones, exposicions i projeccions especials.

Inauguració i clausura

El festival s’inaugurarà el divendres 7 de novembre amb la projecció de Disforia. Dirigida pel xilè Christopher Cartagena González, el qual estarà present en l’estrena nacional. El film, d’atmosfera psicològica i inquietant, donarà el tret de sortida a deu dies de projeccions i trobades amb els talents convidats.

La sessió de clausura, tindrà lloc el 16 de novembre, amb La Frecuencia Kirlian, del cineasta argentí Cristian Ponce. Es tracta d’una proposta d’animació que adapta la sèrie animada de culte sora el mateix nom i ret homenatge al radioteatre de misteri i a les històries sobrenaturals de tradició llatinoamericana.

Programació oficial

La Secció Oficial de Llargmetratges del Terrormolins reunirà una selecció de títols internacionals que van des del terror sobrenatural fins al cinema de gènere més experimental. Entre els films destacats hi ha Gaua, del basc Paul Urkijo Alijo, ambientada al segle XVII i centrada en la bruixeria i les supersticions rurals; Marshmallow, del nord-americà Daniel DelPurgatorio, que recupera l’estètica del slasher amb un gir contemporani; i dues produccions japoneses que connecten directament amb el leitmotiv del festival: Missing Child Videotape, de Ryota Kondo, i New Group, de Yûta Shimotsu, que ofereixen noves aproximacions al terror tecnològic i psicològic.

També hi figuren propostes internacionals com The Long Walk, del director Francis Lawrence, i altres títols seleccionats dins les seccions paral·leles Being Different i Bloody Madness, dedicades respectivament a les visions més experimentals i al terror més extrem i provocador.

Tradició i noves veus

El TerrorMolins manté les seves seccions clàssiques, com la reconeguda Marató de 12 hores de cinema de terror: un dels actes més esperats pels aficionats i part essencial de la identitat del festival. També hi haurà espais dedicats al curtmetratge, amb el Concurs de Curts i al debat cinematogràfic amb conferències, classes magistrals i trobades entre professionals del sector.

El festival reforça, a més, el seu compromís amb la formació i la difusió del gènere entre el públic jove. Les seccions Terror Kids i Terror Jove oferiran projeccions adaptades a espectadors infantils i adolescents, com la pel·lícula d’animació japonesa Anzu, gat fantasma, que s’exhibirà doblada al català el 9 de novembre.

Convidats i homenatges

L’edició d’enguany comptarà amb una destacada presència de creadors nacionals i internacionals. El festival durà a terme un homenatge al cineasta i guionista Paco Cabezas (Penny Dreadful, Wednesday o The Umbrella Academy), que rebrà el Premi Honorífic 2025 per la seva trajectòria en el cinema de gènere, amb títols tant a la indústria espanyola com a produccions internacionals.

Entre els convidats destaquen Christopher Cartagena, que assistirà a la inauguració de Disforia juntament amb els intèrprets Claudia Salas i Eloy Azorín; Cristian Ponce, responsable del film de clausura La Frecuencia Kirlian; i Paul Urkijo, que presentarà Gaua dins la competició oficial. El director canadenc Brandon Christensen arribarà a Molins per presentar Bodycam i Night of the Reaper, ambdues a competició, mentre que el compositor Joan Vilà participarà com a autor de la banda sonora de Silencio, la nova pel·lícula d’Eduardo Casanova.

També hi serà present la cineasta letona Krista Burāne, amb dos curtmetratges a la secció Terror Kids, així com nombrosos autors de la Secció Oficial i creadors catalans de la Ç-Trencada, reafirmant el festival com a espai de trobada per a la comunitat cinematogràfica del gènere.

De Molins al Japó

Amb aquesta 44a edició, el Terrormolins es consolida com una de les cites imprescindibles del panorama europeu del gènere. El seu equilibri entre cinema independent, estrenes nacionals i homenatges temàtics el converteix en un punt de referència dins la xarxa de festivals fantàstics i de terror.

Enguany, el certamen mira cap al Japó per reivindicar un estil de fer cinema que ha deixat empremta en generacions d’autors i espectadors, mantenint l’esperit que el defineix des de 1973: convertir la foscor de la sala en un espai compartit per experimentar, pensar i celebrar el terror en totes les seves formes.

ÚLTIMS PODCASTS

Últims vídeos (Youtube)

Search