Les xifres de l’èxit de la plataforma 3Cat

- Advertisement -

Les reproduccions de contingut en català s’han multiplicat a la televisió gràcies a la plataforma 3Cat. En els seus primers sis mesos de vida ha aconseguit 103 milions de reproduccions, fet que denota la bona acollida per part de la ciutadania. Algunes de les dades més significatives que certifiquen la bona arrencada de 3Cat són aquestes:

  • Més de 900.000 usuaris registrats.
  • Més de 330.000 hores de produccions penjades a la plataforma.
  • 3,5 milions d’hores de contingut consumit de mitjana cada mes.
  • 120.000 hores diàries consumides de mitjana.
  • El 65% del contingut consumit és a demanada (i no en directe).
  • El SX3 (el nou Club Super 3) ha augmentat un 23% la seva audiència.

Cal recordar que la plataforma 3Cat no només aplega els programes de televisió sinó també continguts d’actualitat i àudio-entreteniment en directe i a la carta (Catalunya Ràdio i espais propis).

- Advertisement -

3cat plataforma

- Advertisement -

El més consumit a la plataforma 3Cat

Entre els continguts de més èxit hi destaquen algunes de les noves apostes d’entreteniment exclusives de la plataforma com La travessa que acumula més d’1 milió i mig de produccions. Aquest era el contingut de més èxit, però Carles Porta ja ho ha capgirat. Des de la seva estrena el 29 d’abril Tor s’ha col·locat líder. El seu primer capítol ha estat la millor estrena dels primers sis mesos, amb gairebé 500.000 reproduccions en la seva primera setmana.

Tor: els crims de Carles Porta tornen al 3Cat

Dins de la varietat de continguts, també despunten els dirigits al públic infantil i jove-adult com la nova temporada d’Eufòria o Jo mai mai i els grans èxits dirigits al públic familiar com Això no és Suècia, que també supera el milió i mig de reproduccions.

“Les dades posen de manifest que el lideratge de TV3 és importantíssim. hem fet un forat en l’entorn digital on el català tenia una presència molt residual. És molt important, aquesta aposta, per arribar als nous públics, als nous hàbits de consum i, especialment, als joves i infants.”

Rosa Romà, presidenta de 3Cat

El nou SX3, una aposta amb molt bona resposta

La plataforma 3Cat ha sumat un nou èxit clau pel futur de la llengua: tenir un canal infantil líder i que generi interès. El nou SX3 ha registrat un creixement del 23% amb l’estrena de la plataforma. Les reproduccions de vídeo d’aquest canal han augmentat en un 18%, tot apropant-se a les 100.000 diàries. La temporada anterior (amb el caduc 3 a la carta encara funcionant) 316.000 dispositius accedien cada mes als continguts del SX3.

super 3 sx3 tv3

Des de l’estrena de la plataforma 3Cat s’han sobrepassat els 384.000 dispositius mensuals. A més, el canal infantil de 3Cat acumula ja un gran catàleg de produccions educatives dirigides a les diferents franges d’edat infantil i en diferents formats. Així, hi té continguts com l’animació, però també l’informatiu infantil Info K, concursos, programes interactius, pel·lícules, etc.

- Advertisement -
JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents