‘No One Will Save You’, una invasió extraterrestre diferent

- Advertisement -

El segon film escrit i dirigit per Brian Duffield (Spontaneous, 2020), No One Will Save You, és una proposta arriscada, original i certament desconcertant; amb un resultat final correcte, però lluny de les enormes possibilitats que oferia.

No One Will Save You
No One Will Save You

Ens trobem davant d’una pel·lícula diferent. Tenim una única protagonista (convincent i notable tour de force de l’actriu Kaitlyn Dever) que viu aïllada de la societat i que no té cap línia de diàleg en tot el guió. Tot i aquest sorprenent tret diferencial, transmet bé el seu estat i el perquè de la seva inexistent relació amb els habitants d’un poblet proper. Es veurà sola davant d’una invasió alienígena, l’arribada i presa de contacte amb el primer extraterrestre compon el millor tram del film amb diferència.

- Advertisement -

Reinventant les abduccions

A partir d’aquí la protagonista s’anirà enfrontant amb diverses criatures: potser l’estructura peca de repetitiva i algun alienígena menys hagués dotat de més ritme i tempo als seus, ja de per si breus, 88 minuts de metratge. Per compensar-ho, i molt encertadament, cada criatura amb què es troba té característiques i formes diferents de l’anterior, tot i pertànyer a la mateixa espècie. El desenllaç perd força en el moment que veiem l’abducció de la resta d’habitants del poble i la seva conclusió resulta una mica freda i senzilla després de tot el que s’ha vist.

- Advertisement -
No One Will Save You
No One Will Save You

Sense ser una gran pel·lícula, No One Will Save You és una proposta refrescant i diferent; una agradable dosi d’originalitat en el gènere de ciència-ficció i invasions extraterrestre en què habitualment les variacions són mínimes i veiem la mateixa història, tòpics i estructura un cop i un altre. La voluntat de risc i d’intentar sorprendre i diferenciar-se, sigui millor o pitjor el resultat, sempre és meritori i s’ha d’aplaudir i reivindicar.

Veredicte

El millor: el seu risc i originalitat.

El pitjor: l’estructura repetitiva en certs passatges.

Nota: 6

- Advertisement -
Xavi Solé
Xavi Soléhttps://butacareservada.cat/
Tècnic en realització d’audiovisuals i espectacles. Ha exercit de crític de cinema en diferents mitjans tant de premsa escrita com digital i ràdio. També ha estat professor de llenguatge cinematogràfic en diferents centres educatius. Actualment, combina el desenvolupament de la realització de diversos serveis de comunicació amb la direcció del web dedicat al món del cinema www.butacareservada.cat i la codirecció i copresentació del programa radiofònic, també sobre el món del setè art, ‘Cinema per a micros’ a LA NOVA Ràdio de Reus.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

spot_img

Articles més recents