Les plataformes formen ja part del nostre dia a dia, per a algunes persones són elements essencials i indispensables per viure, productes de primera necessitat i, com a tals, apugen els seus preus. Netflix va acabar l’any 2021 amb una pujada significativa i era qüestió de temps que la competència fes el mateix.
La primera a fer-ho serà Amazon Prime Video, que a partir del 15 de setembre passarà a costar de 36 a 49,90 euros anuals, el que suposa una pujada de prop del 40%. Pel que fa al pla mensual, el preu augmenta de 3,99 a 4,99 euros.
Amazon acusa la inflació com a principal causa d’aquesta pujada, que serà efectiva per a tots els clients que es donin d’alta a partir del 15 de setembre mentre que, per als clients ja existents, la pujada es farà efectiva en el moment de fer la renovació. Aquest augment de preu no suposa cap millora ni ampliació de condicions dels usuaris.
Amazon Prime serà la primera, però no l’única que puja els preus. Disney+ ha anunciat també pujada de preus, que primer s’aplicarà als Estats Units, al desembre, on es passarà de pagar de 7,99 dòlars al mes a 10,99 dòlars al mes i, en el cas de la subscripció anual, passa a ser de 69,99 a 109,99 dòlars, una pujada del 37%. En el cas d’Espanya, podem suposar que la pujada serà similar, i que la quota mensual passarà de 8,99 a 11,99 euros, mentre que la subscripció anual passaria de 89,99 a 129,99 euros. Caldrà esperar les xifres definitives per part de Disney, i la data del canvi de preus, que podria ser ben entrat l’any 2023.
A més, la companyia ha anunciat també que hi haurà una opció més econòmica, amb anuncis, però sembla que es pagarà el mateix que es paga ara en la subscripció estàndard. Per tant, qui vulgui continuar pagant el mateix es “menjarà” els anuncis, i qui vulgui continuar lliure de publicitat com fins ara, haurà de pagar uns 40 euros més a l’any.
Una altra de les plataformes que podria apujar preus els pròxims mesos és HBO Max, que recentment ha confirmat la seva fusió amb Discovery+ per convertir-se en una única plataforma. Aquest fet podria implicar una pujada del preu de la subscripció per part de Warner Bros. Discovery, tot i que sembla que hi podria haver una opció econòmica amb anuncis. La fusió serà efectiva als Estats Units l’estiu de 2023, i s’espera que arribi a Europa a principis de 2024.