Benny és un exitós noi d’Idaho: és el líder de l’equip de futbol, qui més triomfa amb les noies i el fill preferit (i odiat germà) de tota la família. Ara comença els seus estudis d’empresarials Yates, una universitat discreta. Però res no és com sembla: Benny està descobrint la seva homosexualitat i això podria enterbolir el seu brillant futur. El quid de la qüestió és que Benny ja arrossega una no història d’amor al seu poble i és conscient que mentint s’enganya a ell mateix. Està atrapat, com tothom, en un món on les mentides, segons en quins moments, poden ser més que convenients que la veritat.

Impostura
Aquest és l’argument d’Impostura, una sèrie en to de comèdia creada i protagonitzada per Benito Skinner, popular còmic nord-americà més conegut a les xarxes com Benny Drama. Skinner ens presenta una sèrie autobiogràfica (el protagonista del film porta, directament, el seu nom) que parteix de les populars comèdies hollywoodianes situades a instituts i universitats per desmitificar-les. Tot i comptar amb tots els elements que caracteritzen aquest subgènere (convivència a la residència, alcohol, iniciació sexual, les fraternitats…) els guionistes se les han empescat per parlar de la hipocresia a la societat americana. Una hipocresia que es consolida en aquests anys adolescents donat la necessitat de no ser apartat del grup (per les nombroses variables de la diferència humana), l’ansietat provocada per la inseguretat d’arribar a l’edat adulta i la pressió social de cara a integrar-se en la vida laboral. I aquesta és la tessitura en què es troba Benny, personatge que bascula entre la seva descoberta personal i el seu futur laboral.
L’esquizofrènia americana feta sèrie
Estem al multivers de nombroses sèries com Salvados por la campana (pels boomers) o High School Musical, per posar dos exemples absolutament aleatoris. Però Skinner i els seus guionistes han canviat l’òptica i mostren, tot i que sigui en clau de comèdia, els seus draps bruts. Una mica com feia, salvant totes les distàncies i la foscor, la gran Donnie Darko. Impostura (o sobrecompensant, que seria la traducció literal del títol anglès) parteix d’aquest gènere per parlar-nos de persones que, ja de ben petits, fingeixen ser perfectes per no ser separades familiarment o socialment, per tenir èxit i destacar per sobre els altres, I això genera unes persones (una societat) mentideres que sobrecompensen (o maquillen o dissimulen) qualsevol petita diferència que podria provocar el rebuig. En el cas del protagonista és l’homosexualitat, que hauria d’amagat per triomfar. Però a la sèrie tothom menteix per tal de ser acceptat en societat. I així tots juguen a aquest joc d’exageracions per dissimular, de petites mentides per ser estimats. És espiral sense límits de mentides, embolics i equivocacions. En el fons, el que es vol evitar és el fracàs personal que acabarà essent professional i et convertirà un loser i t’apartarà del sistema. Impostura és el retrat d’una societat malalta, posseïda d’una mena d’esquizofrènia col·lectiva provocada per les lleis del mercat ferotge i el neocapitalisme.

Impostura
La sèrie compta amb algunes aparicions estel·lars com les de la cantant Charlie XCX que ajuda a empoderar-se a la germana del protagonista de la dominació del seu xicot, (un personatge molt tòxic). L’exuberant Megan Fox tancada en un pòster de l’habitació de Benny (fins i tot cobra vida i parla amb ell), que fa servir per excitar-se quan practica sexe amb noies. Finalment, però també important, és l’aparició de James van der Beek, el protagonista de Dawson crece. Aquest representa l’oportunitat i l’èxit capitalista que espera a un dels protagonistes quan acabi la universitat. És un personatge interessant, ja que permet veure com de dirigit està el sistema educatiu americà i el classisme implícit en el repartiment de les oportunitats laborals (un fet que s’està reproduint al nostre país).
A partir d’aquí que, tot i no desvetllar l’argument alguns podrien considerar un espòiler. El final de la sèrie compta amb un dels cliffhangers més espectaculars de la història (que no desvetllaré). A hores d’ara es desconeix si hi haurà una segona temporada fins i tot Benito Skinner ha demanat als fans que si volen la continuació escriguin a Prime Video, Segons la meva opinió ja tot està explicat a la primera temporada, realment, no cal que sapiguem res més.
Veredicte
El millor: Els subtils tocs d’humor constants al film (situacions, escenes secundàries, picades d’ull musicals…)
El pitjor: Benny Drama és massa gran per fer el paper però alhora no trobaríem ningú millor que ell per donar vida al personatge insegur però molt còmic.
Puntuació: 9