Hilarant, sanguinolenta i intel·ligent comèdia nòrdica

- Advertisement -

El cineasta noruec Tommy Wirkola (Seven Sisters o Dead Snow) torna a l’acció amb una potent comèdia negra sota el títol The Trip (I onde dager) que recentment ha estat presentada a la Secció Oficial a competició del Festival de Sitges i que es pot gaudir a la plataforma streaming Netflix.

La trama se centra en una parella, Lars (Aksel Hennie) i Lisa (Noomi Rapace), que no està passant pel millor moment a la seva relació. La carrera d’en Lars com a cineasta s’ha quedat estancada en les telenovel·les i Lisa no ha aconseguit cap paper rellevant en anys. Ell se sent ignorat i sospita que ella l’està enganyant i, a sobre, estan passant per dificultats econòmiques. En canvi, Lisa creu que Lars és un covard egocèntric que ha tirat la seva vida per la borda. Ambdós lluiten per mantenir el seu matrimoni i ambicions, per això decideixen passar un cap de setmana junts a una cabana familiar. Les seves intencions, però, semblen totalment diferents, ja que se’ls atorga l’oportunitat de desfer-se’n un de l’altre, per a tota la vida.

- Advertisement -

- Advertisement -

Aquesta no és la primera pel·lícula (ni en serà la darrera) sobre matrimonis amb problemes, on les discussions del dia a dia acaben evolucionant a un punt de no retorn en el qual un o ambdós membres volen posar fi a la vida de l’altre, el clar exemple va ser el film Mr. And Mrs. Smith. En el cas de The Trip es parteix d’una situació merament tradicional, conservant la fórmula clàssica i fent-la hibridar a un cocktail explosiu on tot val i això crea molt joc i llibertat tant en l’execució com en la narració.

El film és tota una aventura carregada de violència i humor merament salvatge, ja que al llarg de tot el metratge manté el to i l’eleva a la màxima expressió aportant dosi de sang i fetge sense cap mena de preocupació. L’espectador es troba immers en la seva intel·ligent narrativa, gràcies a la combinació de flashbacks que justifiquen la trama i fan que el ritme no decaigui. A més, les actuacions de tots dos protagonistes fan l’experiència més complaent, ja que realitzen unes interpretacions superbes i denoten sincronia entre ells.

Wirkola deixa de manifest que està còmode realitzant comèdies negres, que al llarg dels anys ha anat polint el seu propi segell i desenvolupant films amb molta personalitat, però sense deixar de banda el to nòrdic d’on parteix. Ara bé, la seva extensa durada, de gairebé dues hores (poc habitual en cintes d’aquest gènere) fa que en certs punts sigui inestable i centri l’atenció a afegir més informació i complexitat a la trama i navegant entre la comèdia i el thriller.

En definitiva, ofereix una aposta convincent amb diversos girs sense allunyar-se de la premissa inicial i, sobretot, sense oblidar l’humor hilarant i la violència desenfrenada. El producte idíl·lic per a gaudir en un festival de cinema com el de Sitges, ja que és merament el que el públic espera trobar-se a la programació cada any, per a aplaudir cada cop de destral i dolls de sang que emanin de la gran pantalla.

Veredicte

El millor: El perfecte equilibri entre comèdia i violència mantenint l’essència del cinema nòrdic.

El pitjor: La seva extensa durada pot fer dubtar sobre el seu visionat.

Nota: 7’5

- Advertisement -

- Advertisement -
Ylenia Cañadashttps://www.elcinefil.cat
Biòloga Molecular de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària en el festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l'oportunitat de col·laborar com a crítica i redactora per a diversos mitjans de comunicació nacionals, així com a realitzar la cobertura de festivals de cinema o esdeveniments culturals. Ha exercit com Jurat de la Crítica, Méliès d'Or i Jurat Jove en el Festival de Sitges, de la crítica al BCN Film Festival,, l'Americana, TerrorMolins, Sant Cugat Fantàstic, TaShort Fest, l'Alternativa o Sabadell Film Festival, entre altres. Ha estat cap de premsa i programadora del Festival de Cinema Fantàstic de Sant Boi (Fantboi) i actualment és codirectora i programadora de la Mostra de Cinema Nòrdic de Barcelona (Nòrdica). A més, és membre de la Associació Catalana de la Crítica i l'Escriptura Cinematogràfica (ACCEC) i treballa en un cinema de Barcelona.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents