La recent estrena d’Obi-Wan Kenobi ha suposat per a l’univers d’Star Wars entrar en una nova etapa. Des d’ara, l’arc temporal de The Mandalorian serà només un dels molts que alimentaran periòdicament Disney+. La propera parada en aquest llarg camí és aquest 21 de setembre amb Andor, la sèrie que és una preqüela de l’spin off Rogue One (2016) on ens retrobarem amb Diego Luna com un Cassian Andor anterior a l’heroi rebel que coneixem.
La ficció apunta a fer amb el thriller d’espies el mateix que va fer The Mandalorian amb el western, una reescriptura en clau Star Wars dels gèneres clàssics, amb el guionista de The Americans, Stephen Schiff, com a showrunner. El pilot està escrit pel mateix Tony Gilroy de la pel·lícula, com a pont entre Rogue One i Andor, i dirigit pel britànic Toby Haynes, que marcarà la sèrie amb la seva experiència a donar un toc irreverent a la ciència-ficció i al thriller amb exemples com Sherlock, Black Mirror o Doctor Who.
Una nova esperança amb vell contingut
Disney+ està provant un nou model de sèrie amb Andor, a mig camí entre la sèrie limitada i les històries obertes a diverses temporades breus. Amb 12 episodis per temporada, serà la sèrie més llarga d’acció real d’Star Wars i ha estat concebuda com una història en dues parts. Tot i que els guionistes han advertit que cadascuna tractés una etapa diferent del viatge de Cassian Andor, potser l’abans i el després de Rogue One.
La sèrie ens mostrarà les aventures de l’espia rebel Cassian Andor durant els seus anys de formació a la Rebel·lió, just abans dels esdeveniments de ‘Rogue One’
A Andor confluiran alguns personatges coneguts amb d’altres aliens a les pel·lícules i sèries d’Star Wars. Diego Luna repeteix, per descomptat, com Cassian Andor, el nucli de la sèrie. Amb ell torna Forest Whitaker com el fanàtic Saw Gerrera que vam veure a Rogue One, però aquesta és la màgia de les preqüeles. També torna Genevieve O’Reilly com la senadora Mon Mothma, una de les primeres a unir-se a la Rebel·lió i liderar la Nova República. Entre els actors amb personatges dels quals no sabem res cal sumar Stellan Skarsgård (Dune), Adria Arjona (Emerald City), Fiona Shaw (Harry Potter), Denise Gough (Under the Banner of Heaven) i Kyle Soller (Anna Karenina), tots ells amb papers indeterminats. Anton Valensi (Mission: Impossible – Dead Reckoning) serà un important personatge anomenat Den, que és nou a Star Wars i Alex Ferms (Wrath of Man), un tal sergent Kostek.
La temporada 1 d’Andor arriba a Disney+ el 21 de setembre amb tres episodis i anirà renovant-se a un ritme d’un nou episodi per setmana, fins al 24 de novembre. I la temporada 2 es començarà a rodar aquesta mateixa tardor. Ja sabem que serà un èxit… I Disney també.