Els films de caire bibliogràfic acostumen a estar carregats de dades i detalls força innecessaris o avorrits, però darrerament s’estan realitzant adaptacions que expliquen la història d’un personatge de manera dinàmica i didàctica. Un exemple clau va ser la pel·lícula Trumbo (2015), on es combinava la vida d’un guionista de cinema i la incursió de la caça dels comunistes tot de manera molt equilibrada, intel·ligent i entretinguda, gràcies també a la feina d’en Bryan Cranston (sèrie Breaking Bad o The Infiltrator). Per això, el darrer biòpic que arriba a les pantalles és el del creador de la franquícia de locals de menjar ràpid més famós del món, interpretat per un sublim Michael Keaton (Birdman o el Batman d’en Tim Burton).
La història se situa als anys 50, on el venedor de batedores, Ray Kroc, coneix un dia als germans Richard i Maurice McDonald, els quals tenen una hamburgueseria al sud de California. Ràpidament, Kroc queda impressionat per la velocitat en les comandes i visualitza el potencial d’una franquícia. Hàbilment es va posicionant i busca la manera de fer-se amb tot l’imperi de McDonald’s, però els germans no ho posaran gens fàcil.
El cineasta John Lee Hancock (Saving Mr. Banks o The Blind Side), torna a la direcció després de 3 anys, amb un film de nou biogràfic i inspirat en fets reals, i demostra que narrar una història real es pot fer de manera efectiva, diferent i aclaparadora, tot i no mostrar els defectes principals dels seus personatges i oferir una visió del món laboral (dels anys 50, però similar a l’actual) i les oportunitats que ofereix amb obstinació.
En definitiva, reflecteix el somni americà, per una banda, i la por al fracàs per evolucionar i conduir el negoci més enllà de les seves fronteres. El film és senzill, amb una història que mereix ser explicada però que no arriba a estremir l’espectador.
Veredicte:
El millor: Potencia la tenacitat a la feina i la fascinació vers una història desconeguda però atractiva. En Keaton ajuda amb la seva evolució, frases memorables i posada en escena.
El pitjor: Manca innovació a la idea i aprofundir més en la part fosca del personatge i en la sentimental.
Nota: 7
https://www.youtube.com/watch?v=u0L3KSRO7T8