Premi del Públic Virtual – Festival de Sitges 2021

- Advertisement -

Com cada any, la revista especialitzada El Cinèfil organitza conjuntament amb el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya la votació del públic més popular del certamen: el premi del Públic Virtual. Aquest guardó s’elabora amb els centenars de vots que emet el públic del Festival de Sitges en aquesta pàgina oficial de votació. Els films que poden guanyar són els de la Secció Oficial Fantàstic Competició i les instruccions per participar són molt senzilles:

  1. Mira la pel·lícula en alguna de les projeccions a Sitges o la sala virtual.
  2. Puntua d’1 a 5 estrelles segons el teu criteri (1 puntuació més baixa, 5 més alta).
  3. Només es pot votar un cop.

Sense més preàmbuls aquí teniu la llista de pel·lícules de la Secció Oficial Fantàstic Competició per ordre alfabètic. Què guanyi la millor!

- Advertisement -

AFTER BLUE (PARADIS SALE)
- Advertisement -

En un futur llunyà, en un planeta salvatge i indòmit habitat per dones, Roxy allibera la despietada assassina Kate Bush. De seguida, la criminal provoca mort de tres dones, i Roxy i la seva mare Zora són expulsades de la comunitat i obligades a perseguir Kate. Comença aleshores un llarg viatge, recorrent territoris sobrenaturals. Bertrand Mandico satura aquest espectacular western de ciència-ficció de colors intensos i textures sedoses i vuitanteres.

BARBAQUE (SOME LIKE IT RARE)

Sophie i Vincent han dirigit una carnisseria familiar durant més de deu anys. La seva petita empresa està a punt de fer fallida, i el seu matrimoni s’està ensorrant. Tot sembla perdut quan Vincent mata accidentalment un activista vegà que va destrossar la seva botiga. L’única solució que se li acut és desfer-se del cos convertint-lo en pernil... que la seva dona vendrà sense saber-ho.

BELLE

Al poble de muntanya on viu amb el seu pare, Suzu és una adolescent tímida; però al món virtual d’U és Belle, una icona musical amb milions de seguidors. La separació entre un univers i l’altre es veurà compromesa quan Belle conegui la Bèstia, una figura fascinant però aterridora. Mamoru Hosoda torna a indagar en l’interstici entre l’àmbit fantàstic i el virtual, en una nova joia animada.

- Advertisement -

CENSOR

Enid es pren la seva feina massa seriosament: és censora de pel·lícules, i de vegades es passa amb les tisores. Obsessionada per la desaparició de la seva germana anys enrere, el seu món s’enfonsa quan descobreix que s’ha produït un assassinat de manera molt similar a una escena que no va censurar. Situada a l’Anglaterra de Thatcher, Censor s’imbueix d’una estètica vuitantera, alhora que s’interroga sobre els límits estètics de la violència.

CLIFF WALKERS (IMPASSE)

Som als inicis dels anys trenta; a Harbin, quatre agents del partit comunista xinès que han estat entrenats pels soviètics han de dur a terme una missió. Zhang Yimou posa el seu gust per l’acció més plàstica al servei d’un film d’espionatge que discorre a la Manxúria controlada pels japonesos amb la connivència de la dinastia Qing i sota una neu incessant, que cobreix la pantalla de blanc.

COMING HOME IN THE DARK

En un instant, el paisatge neozelandès pot mutar de la calma a l’amenaça. Això és el que experimenta una família, que de sobte veu com dos paios d’allò més estranys apareixen del no-res. El que havia de ser un viatge relaxant esdevé un malson, i el pitjor és que potser no són víctimes per atzar, sinó que el seu passat pot tenir alguna cosa a veure amb el que els està passant.

CRYPTOZOO

En una realitat alternativa on els animals criptozoològics existeixen i són exhibits en zoològics, un grup de cripto-cuidadors surt a capturar el Bakú, una criatura mitològica devoradora de somnis. Després d’aconseguir-ho, se’ls presenta un dilema: han de mostrar-la en públic o mantenir-la oculta? Una de les grans sensacions del cinema d’animació de l’any, premiada a Sundance i Berlín.

DEMONIC

Un científic contacta amb la filla d’una assassina en sèrie per proposar-li participar en la prova d’una tecnologia experimental. L’objectiu és introduir-se a la ment de la seva mare, que en l’actualitat es troba en coma, per comunicar-s’hi. Però l’experiment no surt segons el que s’havia planejat i acaba despertant els dimonis del passat d’una forma inesperada i... sobrenatural?

EIGHT FOR SILVER

Una remota població rural de la França del segle XVIII viu aterrida a causa dels atacs d’un animal salvatge. John McBride, un jove i inquiet patòleg, arriba al poble per investigar el cas. A mesura que la investigació avança, descobreix una amenaça més important: una presència sinistra que podria ser d’origen sobrenatural. Sean Ellis torna al gènere amb altes dosis de sang i una fotografia acuradíssima en 35mm

EL PARAMO

Lucía i el seu fill viuen allunyats de la societat en un paratge pla on quasi no hi ha vida. La petita unitat familiar que formen mare i fill amb prou feines rep visites, i el seu objectiu és portar una existència tranquil·la. En un principi, ho aconsegueixen, però l’aparició d’una misteriosa i violenta criatura que comença a assetjar la seva petita llar posarà a prova la relació que els uneix.

FREAKS OUT

Matilde, Cencio, Fulvio i Mario són com germans quan la Segona Guerra Mundial i els nazis colpegen la Roma de 1943. La ciutat eterna és la llar del circ en què treballen. Israel, el propietari del circ i quasi un pare adoptiu, desapareix misteriosament quan intenta organitzar una fugida a l’estranger per a tots ells. Després de la desaparició, els quatre joves vaguen sense rumb per la ciutat.

HERE BEFORE

Laura observa amb estupor Megan, la nena de la família que tot just s’ha mudat al costat de casa seva i que li recorda la filla que va perdre temps enrere. Per acabar-ho d’adobar, el comportament estrany de Megan no hi ajuda, i Laura comença a dubtar de si la nena pot ser, de fet, la seva filla. Stacey Gregg debuta amb un thriller torbador, capitanejat per una Andrea Riseborough (Mandy, Possessor) espectacular..

IN THE EARTH

 

En plena pandèmia, el doctor Martin Lowery i la guardabosc Alma s’endinsen en un bosc en una missió científica. El virus, però, serà el més petit dels seus problemes, sobretot quan s’adonin que en el paisatge frondós hi passen coses d’allò més estranyes, entre la realitat i la llegenda. Ben Wheatley va rodar aquesta pel·lícula en plena crisi del Covid, amb un equip reduït i sota la seva singular mirada del terror i del gore.

INEXORABLE

Marcel Bellmer busca desesperadament inspiració per a la novel·la que segueix el seu best-seller “Inexorable” i es muda amb la seva família a l’antiga mansió familiar de la seva dona. Mentre s’acostumen a la seva nova vida, la silueta d’una jove, Gloria, ronda la casa a l’aguait. Sembla fascinada per l’obra literària de Marcel i decidida a fer arrels a la família. Fabrice Du Welz torna a Sitges amb una pel·lícula en què els misteris del passat es revelen.

LAMB

María i Ingvar viuen aïllats amb el seu ramat de xais en una illa d’Islàndia. Quan descobreixen un misteriós nounat, decideixen criar-lo com si fos fill seu. La nova vida porta molta felicitat a la parella, però la natura els té reservada una última sorpresa... Vladimar Jóhannsson basteix una història sobre la maternitat i la imprevisible força de la natura, que li va valer un premi al passat festival de Canes.

LIMBO

Volta un assassí en sèrie. La pressió pública per resoldre el cas fa que la policia hagi de recórrer al veterà detectiu Cham, que treballarà amb el principiant Will. Els fantasmes del passat de Cham, però, tornen per perseguir-lo, fins que la veritat esdevé cada cop més borrosa. Implacable en el seu maneig del thriller, Soi Cheang torna a Sitges amb una pel·lícula de muntatge trepidant i pòsit existencial.

LUCIFER

Johannes, una mena de Kaspar Hauser, innocent i infantil, viu aïllat en una cabana als Alps amb la seva àguila i la seva devota mare. El món aïllat regit pels rituals comença a trontollar amb la irrupció de la modernitat i dels seus sorolls. El desenvolupament turístic amenaça d’enverinar el paradís i despertar el diable. Peter Brunner signa una pel·lícula produïda per Ulrich Seidl i inspirada en la història real d’un exorcisme.

MAD GOD

Geni absolut de l’animació i dels efectes especials, i supervisor entre altres criatures fantàstiques dels dinosaures de Parc juràssic, Phil Tippett ha tardat trenta anys a completar Mad God, una pel·lícula experimental que ens presenta un univers de monstres i científics bojos. Una campana de busseig descendeix enmig d’una ciutat en ruïnes, mentre l’Assassí emergeix per explorar un laberint de paisatges estranys.

NITRAM

Justin Kurzel no tem submergir-se en les profunditats de la brutalitat. A Nitram, ho torna a fer. Inspirant-se en la matança de Port Arthur, relata la història de Nitram, que viu a casa dels seus pares, on passa el temps entre la solitud i la frustració. Un dia coneix Helen, que viu sola amb els seus animals. Junts, construeixen una vida al marge de tot. Però quan Helen desapareix tràgicament, la còlera i la solitud tornen a apoderar-se del jove Nitram. En aquell moment, comença per a ell un llarg descens a l’infern.

OFFSEASON

Després de rebre una misteriosa carta en què se li prega que s’ocupi de la tomba de la seva mare immediatament, Marie viatja a l’illa on aquesta es troba enterrada. Amb la temporada turística a punt d’acabar-se i davant de l’estranya fauna local, l’estada de Marie sembla cada cop més un malson, que Mickey Keating filma donant tota la brida al seu poderós univers sonor i visual.

SÉANCE

Hi ha una cosa més terrorífica que una casa encantada o que un bosc aïllat: un internat. Símbol de l’elitisme, allà és on arriba Camille Meadows, que ha aconseguit una plaça a l’últim moment després de la mort d’una alumna. Les coses es compliquen quan una sessió d’espiritisme sembla desencadenar una sèrie de desaparicions. El guionista de Tu ets el següent i El convidat debuta a la direcció amb aquest slasher amb aroma old school.

SHE WILL

Després d’una mastectomia doble, Veronica Ghent viatja a una clínica situada a Escòcia. La seva intenció és curar-se de l’operació, però un cop allà descobreix que per guarir-se totalment també cal una meditació psicològica sobre la seva existència i alguns traumes del passat. Veronica estableix un vincle especial amb Desi, una jove infermera, i juntes descobreixen unes forces misterioses relacionades amb els somnis.

SILENT NIGHT

Al més pur estil britànic, un grup de vells amics es reuneix per Nadal en la comoditat d’una idíl·lica casa de camp. Només hi ha un inconvenient: la destrucció imminent de la humanitat, però ells obren una altra ampolla de Prosecco i continuen les seves celebracions. Keira Knightley celebra la seva última nit a la terra, mentre Silent Night desborda humor negre.

SON

Una dona embarassada fuig aterrida d’alguna cosa. En la seva fugida, atura el cotxe per donar a llum un nadó no desitjat. Anys després d’aquest incident, Laura és una mestra i mare soltera que viu sola amb el seu fill David. Una nit, un soroll sinistre sacseja l’habitació del petit, i l’endemà el nen contrau una malaltia desconeguda. Està relacionada amb el passat de Laura?

THE BLAZING WORLD

Carlston Young comença la seva pel·lícula amb la pulsió tràgica i operística d’un Lars Von Trier. En el mateix instant que la petita Margaret descobreix la natura violenta de la relació dels seus pares, la seva germana bessona mor ofegada en una piscina. En aquell moment, una presència maligna neix al món de la Margaret. Young debuta amb una pel·lícula inspirada en l’imaginari de Margaret Cavendish i amb un repartiment d’autèntic luxe.

THE DEEP HOUSE

Tina i Ben són una parella de youtubers especialitzats en vídeos d’exploració submarina. Mentre se submergeixen en un llac remot, descobreixen una casa sota l’aigua. La troballa aviat esdevé un malson, quan comprenen que la casa va ser l’escenari de crims atroços. Atrapats, amb les reserves d’oxigen caient perillosament, s’adonen que el pitjor encara ha de venir: no estan sols a la casa. El duo d’À l’intérieur se submergeix en el terror aquàtic.

THE EXECUTION

Durant anys, les forces policials russes han intentat detenir l’assassí en sèrie més intel·ligent i buscat del país. Però fins i tot quan l’atrapen, ningú no pot demostrar la seva culpabilitat. A mesura que s’intensifica la persecució, la investigació es torna cada cop més personal entre el detectiu i el sospitós. The Execution s’inspira en el cas real d’un assassí que, en plena era soviètica, va aconseguir esmunyir-se de la policia al llarg d’una dècada.

THE FEAST (GWLEDD)

Una família adinerada es reuneix a la seva sumptuosa casa a les muntanyes de Gal·les amb un home de negocis local i un agricultor veí que han d’assegurar un tracte comercial. Quan una misteriosa jove arriba per exercir de cambrera, les creences de la família es veuen desafiades, mentre la inquietant presència d’ella fa trontollar les seves vides, lentament i deliberada, i amb aterridores conseqüències.

THE INNOCENTS (DE USKYLDIGE)

 

Ida, una nena de nou anys, i la seva família s’instal·len en un barri dels suburbis d’Oslo per passar-hi l’estiu. Amb la seva germana, la nena mira d’adaptar-se al seu nou entorn i es fa amiga de dos nens més. Lluny dels adults, els quatre amics descobreixen que posseeixen poders sorprenents, i els comencen a fer servir de forma innocent. La gran sensació de Canes 2021 dins del gènere de terror.

 

- Advertisement -
Redaccióhttps://elcinefil.cat/
'El Cinèfil' és un mitjà de comunicació dedicat a analitzar, explicar i difondre l’univers del cinema en tota la seva amplitud. Parlem de pel·lícules, sèries i festivals i també organitzem tot tipus d'esdeveniments relacionats amb el cinema. Ens agrada dir que som una revista en xarxa i en català. En xarxa perquè, a banda del web, també aprofitem les xarxes socials per a difondre i comunicar novetats i reflexions sobre el setè art. I tot plegat ho fem en català perquè és la nostra llengua. Gaudeix i que el cinema t'acompanyi... SEMPRE!