Disney + pren milions de clients a Netflix i Amazon

- Advertisement -

Des que Disney + va aparèixer a les nostres vides el març del 2020 (en ple confinament) no ha fet més que guanyar subscriptors. I la pujada sembla no tenir aturador. Segons un estudi de Barlovento Comunicación les plataformes (Netflix, Amazon, Filmin, HBO, Disney +…) ja sumen a Espanya més de 16 milions d’usuaris mentre que les televisions de pagament (Movistar, Orange, Vodafone) acumulen 12 milions de clients. En altres paraules, més de la meitat de les llars espanyoles paguen per veure continguts a la seva televisió. 

Com mirarem sèries l’any 2030?

- Advertisement -

Ara bé el ferm lideratge que exercia Netflix fa dos o tres anys es va desinflant a poc a poc. Amazon Prime Video, amb uns preus molt més assequibles, ja gairebé la iguala en quota de mercat. Segons un estudi de l’empresa Just Watch tercer trimestre del 2021, una de cada quatre llars tenen Netflix (26%) i/o Amazon Prime (22%). El que més sorprèn, però és que en menys d’un any i mig Disney ja hagi igualat HBO en quota de pantalla: ambdues tenen un 14% del mercat. Als Estats Units, on Disney + va arribar mig any abans que a Europa), es va viure la mateixa tendència a la baixa d’Amazon i Netflix tot i que en pocs mesos aquesta davallada percentual d’entre 5 i 10% es va estabilitzar. A l’estat espanyol Netflix ha perdut un 4% de quota de mercat en el que portem de 2021.

- Advertisement -

A aquestes dades li hem de sumar l’augment que van experimentar algunes d’elles durant els mesos de pandèmia. Un exemple el posava el director editorial de Filmin, Jaume Ripoll, que va anunciar que durant el 2020 van passar de tenir el 5% del pastís de plataformes de pagament al 7%, una fita molt important per aquesta plataforma catalana que planteja un model alternatiu als blockbusters de Hollywood amb un catàleg de més de 14.000 títols. Actualment, però, han tornat on eren i han consolidat aquest 5% del mercat, sempre segons les enquestes de Just Watch. 

Els canvis que vindran

Cal tenir en compte que aquestes dades encara no recullen una de les novetats que pot alterar el mercat: l’arribada d’HBOMax amb una oferta de sortida de 4,49 € al mes durant tota la vida amb la qual es poden connectar fins a 3 dispositius a la vegada. Tot i que l’oferta només està disponible fins a finals de novembre, el preu és força més barat que l’oferta més bàsica de Netflix (7,99 € per un dispositiu) o de Disney (90 € a l’any per 4 dispositius). Veurem si afecte la correlació de forces en acabar el 2021…

HBO Max, la revolució en streaming

També es pot destacar un fenomen en auge: les “altres”. Cada cop hi ha més petites plataformes de continguts o gèneres específics (esports, terror, anime…) que van guanyant quota de mercat. Tot plegat ens deixa una nova realitat amb una amplíssima oferta en la qual els prescriptors (i els algoritmes i la publicitat) seran cada cop més importants per fer decantar la balança.

6 plataformes alternatives per descobrir un cinema diferent

- Advertisement -
JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents