‘Maestro’, doble tour de force de Cooper

- Advertisement -

Cinc anys després de la seva brillant òpera prima A Star Is Born (Ha nacido una estrella), Bradley Cooper torna a fer doblet davant i darrere de la càmera amb Maestro, un biopic realment interessant que, sense ser tan rodó com el seu film de debut, resulta certament estimulant.

Proposta arriscada i sorprenent

Maestro
Maestro

- Advertisement -

Cooper ha arriscat en tots els sentits. D’entrada la vida de Leonard Bernstein (excel·lent el tour de force del mateix Cooper) està narrada en diferents el·lipsis temporals que d’entrada dificulten focalitzar, i fins i tot mantenir, l’atenció de l’espectador, però la potència de certs passatges ràpidament la retorna fins a deixar un regust final tant agradable com complex.

- Advertisement -

Un altre risc és l’estructura visual de la proposta, rodada amb una factura tècnica notable (muntatge i fotografia), així com amb un acurat treball d’ambientació (vestuari, direcció artística i especialment maquillatge). El primer tram, l’època més lluminosa del protagonista i la seva dona (radiant, una vegada més, Carey Mulligan), curiosament està rodat en blanc i negre mentre que en començar els seus problemes passem al granulat propi del cinema dels 70 per desembocar en un format més actual en la darrera època.

Igualment sorprenent és la seva tipologia de plans; una estranya, però perfecta combinació de tota mena de tirs de càmera que combina plans seqüència (excel·lent el concert a l’església), travellings, panoràmiques aèries amb intensos plans fixos de caràcter teatral (brutal la discussió entre el matrimoni).

Resultat satisfactori i esgotador

Maestro
Maestro

Maestro no és una pel·lícula fàcil, contràriament ens trobem davant d’un film complicat en què costa entrar i mantenir l’interès, però certes intenses sotragades tornen a atrapar l’espectador, que arriba al final tant satisfet com esgotat.

S’ha d’aplaudir el risc de Cooper a l’hora d’enfrontar-se a la complicada vida del personatge, demostrant, com ja apuntava en el seu excel·lent debut, que és un cineasta molt interessant. Esperem que no trigui uns altres cinc anys en tornar-nos a brindar un nou film.

Tots els nominats als Oscars 2024

Veredicte

El millor: Bradley Cooper en un doble tour de force: director/actor.
El pitjor: que el risc de la proposta pugui allunyar certs espectadors.
Nota: 7

- Advertisement -
Xavi Soléhttps://butacareservada.cat/
Tècnic en realització d’audiovisuals i espectacles. Ha exercit de crític de cinema en diferents mitjans tant de premsa escrita com digital i ràdio. També ha estat professor de llenguatge cinematogràfic en diferents centres educatius. Actualment, combina el desenvolupament de la realització de diversos serveis de comunicació amb la direcció del web dedicat al món del cinema www.butacareservada.cat i la codirecció i copresentació del programa radiofònic, també sobre el món del setè art, ‘Cinema per a micros’ a LA NOVA Ràdio de Reus.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents