El món de les plataformes està més viu que mai i hi ha hagut canvis significatius en el tram final del 2021. El més notable és que Netflix continua perdent clients a milions. Segons l’empresa d’anàlisi JustWatch, des de l’inici del 2021 que en que gairebé tenia el 30% del mercat ha passat a representar un 23% dels usuaris de plataformes de pagament. Un dels culpables d’aquest fenomen és Disney + que des que va aparèixer el març del 2020 no ha fet més que guanyar subscriptors. I la pujada sembla no tenir aturador. Actualment un 15% de llars a Espanya ja s’han sumat a la plataforma de l’empresa de Mickey Mouse, una xifra significativa tenint en compte que encara no té ni 2 anys de vida al nostres país.
I si Netflix no para de baixar, Movistar tampoc passa pels seus millors moments ja que no només cau a un 5% dels usuaris sinó que la plataforma catalana Filmin la supera per primer cop tot recuperant un punt percentual del mercat i situant-se en 5a posició.
El que (de moment) no sembla tenir un efecte real és la irrupció de HBOMax. El percentatge de penetració dels hereus d’HBO continua sent un 13% malgrat la campanya de llançament que oferia subscripcions a 4’99€ per sempre. Veurem si canvia la tendència en propers mesos…