L’opera prima del cineasta Jonás Cuarón, fill del conegut i guardonat Alfonson Cuarón, ja està en boca de tothom després del seu pas per diversos festivals de cinema (entre els quals hi ha el de Sitges), on va guanyar un premi al de Toronto i nominacions a millor so als premis Fénix. I ara s’ha anunciat que serà l’aposta per a la propera entrega dels premis Oscars representant a Mèxic. Encara, però, queda saber si formarà part com a candidata a millor pel·lícula de llengua estrangera.
La pel·lícula explica la travessia que passen uns immigrants que intenten creuar la frontera entre Mèxic i els EUA. El protagonista és Moisés, el qual va amb altres indocumentats creuant a peu l’estret camí a la cerca de noves oportunitats i retrobar-se amb els seus familiars. El grup és descobert per un vigilant dement, en Sam, que gaudeix donant caça a cadascun d’ells. Front les inclemències del desert, Moisés i Sam es veuran implicats en una persecució on només un pot restar amb vida.
El protagonista és interpretat per Gael García Bernal (Neruda o Eva no Duerme), mentre que el seu perseguidor és Jeffrey Dean Morgan (Solace o Heist). El director, comenta que “La pel·lícula narra una història de terror pura”, i li interessava mostrar com els immigrants viatgen com si fossin una comunitat.
El film es va rodar amb poques setmanes al desert de Baixa Califòrnia i, tot i els pocs dies de gravació i el petit equip de producció, es va aconseguir una dinàmica de feina molt íntima i acurada.
El proper 6 de gener està prevista l’estrena a la gran pantalla, tot i que en molts països llatinoamericans ja ha estat estrenada. A continuació es pot veure el tràiler: