‘Blackcelona’, quan Barcelona va ser la capital del Black Metal

- Advertisement -

Blackcelona: una historia de metal satánico és el títol del nou documental dirigit per Diego de Walpurgis (alter ego de Diego López-Fernández). El realitzador català, que fins ara havia conreat el documental sobre cinema fantàstic, s’aventura en aquesta ocasió en el camp de la música. L’objectiu és exposar un fenomen força desconegut… Als anys noranta, Barcelona va ser un terreny fèrtil per a nombroses bandes novelles que s’iniciaven en les arts fosques del Black Metal.

Al documental Blackcelona és veurem una completa radiografia de la història del Black Metal a Barcelona i, per extensió, a altres formacions sorgides a Catalunya al llarg de la dècada dels noranta. El film analitza, a més, el protagonisme de la fonamental revista MetaliKO, els segells Abstract Emotions o New Gotia, els Estudis Don Simón. També hi tenen protagonisme la sala de concerts Garatge Club o botigues de discos com Anaconda o Hysteria. L’estrena del documental tindrà lloc a finals del mes d’octubre en la 22a edició de l’In-Edit Barcelona, dins de la secció Panorama Nacional.

- Advertisement -

Blackcelona Diego de walpurguis

- Advertisement -

Blackcelona, els orígens d’un estil

Entre els participants en el documental apareixen Ramón Porta, editor de la revista MetaliKO, Daemonous (Sacrum Sacrificationis, Ork), Jordi “KatuMarus” (Beheaded Lamb, Gorthaur), Daniel Rubí, Christopher B.W. (Asgaroth), Alastor (Sacrum Sacrificationis, Beheaded Lamb) o Akerbeltz Mercyless (Akerbeltz). Així mateix, es compta amb el testimoni de Lilith Necrobitch, component de la primera formació íntegrament femenina de Black Metal, Countess, juntament amb les seves companyes Balberith “Mater Suspiriorum” i Hella “Mater Lachrymarum”.

A través dels seus testimonis veiem com la ciutat de Barcelona no es va quedar al marge del moviment i ja des de l’inici dels noranta va ser escenari de la creació, entre altres, dels grups esmentats. El Black Metal es va estendre ràpidament des de la capital a la resta de Catalunya i va tenir el seu punt d’inflexió a l’estiu de 1993 amb el primer concert d’una banda catalana a la Plaça Tetuán de la ciutat: Sacrum Sacrificationis.

Blackcelona poster

Aquestes bandes són les protagonistes del pòster oficial del documental, signat per Alfredo Merino, editor del fanzín Lucifogo. La imatge s’inspira en el procés DIY (Do It yourself, fes-ho tu mateix) dels mateixos cartells de concerts underground dels anys 90.

Com dèiem anteriorment el director Diego López estava especialitzat en documentals sobre cinema de gènere. El responsable de la secció Brigadoon del Festival de Sitges ha dirigit  Herederos de la bestia (2026), Jack Taylor, testigo del fantástico (2018) o REC. Terror sin pausa (2022) entre d’altres.

- Advertisement -
JR Armadàs
JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

spot_img

Articles més recents