El festival online (gratuït) més gran del món

- Advertisement -

A hores d’ara, tothom és conscient que la pandèmia del coronavirus ja ha afectat tots els sectors, i el sector de la cultura, i per extensió del cinema, no ha estat una excepció: sales tancades, produccions aturades, festivals cancel·lats… Precisament, els festivals de cinema més importants en l’àmbit internacional han decidit combatre el virus amb el millor aliat que tenen ara al seu abast, tot i que fa un temps era impensable: les plataformes audiovisuals en streaming, en aquest cas concret, tota una precursora, YouTube. 

- Advertisement -

Cannes, Venècia, Sant Sebastià, Berlín i fins a vint festivals de cinema més s’han unit al projecte ‘We Are One: A Global Film Festival’, iniciativa de l’empresa de Robert De Niro, Tribeca Entrerprises, i la plataforma en línia, per tal de celebrar un esdeveniment virtual i gratuït, que tindrà lloc del 29 de maig al 7 de juny. La programació oficial del ‘megafestival online’, encara no s’ha fet pública, però inclourà llargmetratges, curtmetratges, documentals, música i col·loquis. 

- Advertisement -

Les cintes seleccionades procediran de tot el món i proporcionaran als seus autors una plataforma única per explicar les seves històries en un escenari global. El  públic que segueixi el canal, tindrà la possibilitat de conèixer diferents cultures a través d’una nova perspectiva i fer costat a les comunitats locals mitjançant la donació directa a organitzacions que contribueixen a l’assistència dels afectats per la COVID-19. El festival destinarà els seus beneficis a l’Organització Mundial de la Salut (OMS), així com a les entitats de cada territori.

Els organitzadors ja han anunciat la programació, on destaca la presentació de Ricky Powell: The Individualist, un documental sobre el llegendari fotògraf de carrer amb entrevistes amb Natasha Lyonne i LL Cool J; l’estrena online d’Eeb Allay Ooo!, una sàtira sobre ‘repel·lents de micos’ professionals i guanyadora del Premi Young Critics Choice del Festival de Cinema de Mumbai; i l’estrena mundial de Iron Hammer, un documental dirigit per Joan Chen sobre l’estrella olímpica del voleibol xinès Jenny Lang Ping.

El públic tindrà accés a més de 50 curtmetratges narratius i documentals amb interessants propostes, com l’estrena mundial del curtmetratge de ficció japonès The Ialta Conference Online, creat exclusivament per al festival pel director Koji Fukada; l’estrena mundial del curt documental de la productora Third Eye Blind Motorcycle, Drive By; així com els primers curtmetratges de Dreamworks Animation, Bilby, Marooned i Bird Karma. La programació de sèries acull l’estrena mundial de Losing Alice, thriller psicològic ‘neo-noir israelià’ per a televisió protagonitzat per dones i And she could be next, una sèrie documental de dos episodis sobre les experiències de les dones de color que es postulen per a un càrrec polític, incloses Stacey Abrams i Rashida Tlaib.

El festival també organitzarà una sèrie de xerrades seleccionades per a l’ocasió, unes celebrades en edicions anteriors de diferents festivals i altres organitzades especialment per a aquest esdeveniment, que oferiran als espectadors l’oportunitat de reviure moments importants del cinema. Les converses inclouran a Francis Ford Coppola amb Steven Soderbergh, Song Kang-Ho i Bong Joon-Ho, Guillermo del Toro, Jane Campion i Claire Denis. Destacar també la selecció de Realitat Virtual 360, que comptarà amb el documental nominat a l’Emmy Travelling While Black i Atles V, una història de ciència-ficció protagonitzada per Bill Skarsgård; així com títols addicionals amb coneguts protagonistes com John Legend, Oprah Winfrey i Lupita Nyong’o. També hi haurà actuacions musicals especials, inclosa una sessió de DJ de 30 minuts a càrrec de Questlove.

Destacar que el Festival de Sant Sebastià ha triat tres títols per a projectar al festival: Los pasos dobles (2011), llargmetratge de Isaki Lacuesta que va guanyar la Concha de Oro, i dues produccions sobre cultura i gastronomia basques, Dantza (Telmo Esnal, 2018) i Mugaritz BSO (Felipe Ugarte, Juantxo Sardon, 2011).

No hi ha dubte que, per bo o per dolent, estem vivint un moment històric i disruptiu que està fent que els festivals de cinema es plantegin si la seva existència i prestigi depenen de fer el pas a una versió global i en línia, que els convertiria en més populars i menys elitistes, encara que l’experiència col·lectiva d’anar al cinema desaparegui. El temps i la pandèmia ho dirà…

- Advertisement -

Podeu consultar el programa complet del festival aquí.

- Advertisement -
Jordi Sardiña
Periodista, professional, des de 1999, cinèfil, passional, des de tota la vida, ja que el cinema l'ha acompanyat sempre, tant en els bons com en els mals moments. La seva trajectòria laboral no sempre ha estat lligada al Setè Art, perquè s'ha guanyat la vida com a consultor de Màrqueting-Comunicació en diferents empreses de sectors diversos. Col·laborar amb 'El Cinèfil' li permet transmetre tot el que ha après i continua aprenent veient cinema. Llarga vida a la pantalla gran (i petita)!

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents