‘Un lugar común’ o la capacitat de reinventar-se

- Advertisement -

Més d’una vegada tots hem pensat a engegar-ho tot i canviar de vida. Deixar la feina, canviar de ciutat, perseguir el somni de ser artista… Però els somnis, sovint, no són més que això, cabòries. La realitat s’acaba imposant i et deixes portar per la rutina i les obligacions, i el calaix de sastre on encapses els teus somnis creix alhora que el seu contingut s’oblida. I oblidant-nos dels nostres somnis, a poc a poc, anem oblidant-nos de qui, realment, som.

A la seva òpera prima, Un lugar común, la jove directora Celia Girardo explora aquest oblit i les dificultats d’enfrontar-s’hi. La pel·lícula es va presentar al Festival Internacional de Cinema d’Autor de Barcelona i arribarà a les sales del país el pròxim 16 d’agost. 

Reinventar-se o deixar-se perdre

- Advertisement -

La pel·lícula ens explica la història de Pilar, una infermera i mare que després d’anys de rutina assimilada és acomiadada del seu treball. La perspectiva d’enfrontar-se a una nova vida farà que hagi d’enfrontar-se als seus somnis profunds, obligant-se després de molts d’anys a preguntar-se qui, realment, és.

- Advertisement -

La pel·lícula, tot i això, no està plantejada com un drama. Segons paraules de la mateixa directora: “La pel·lícula neix de la necessitat d’explorar una crisi d’identitat des d’un to expressiu i irònic. Volia fer una pel·lícula fresca que pogués anar als extrems sense por, tractant el drama des d’un lloc sensible i empàtic, però des del sentit de l’humor“.

‘Un lugar común’

Celia Girado es va graduar a l’ESCAC en l’especialitat de direcció i, precisament, és des d’aquest centre d’on sorgeix aquesta pel·lícula. Després d’haver aconseguit bastant d’èxit dintre la indústria amb el seu primer curtmetratge, Te busco en todosha pogut accedir al programa ‘Opera Prima’ que ofereix l’escola, on ha desenvolupat aquest llargmetratge juntament amb companys de promoció.

Celia Giraldo dona indicacions a Eva Llorach durant la gravació de ‘Un lugar común’.

La carrera d’aquesta directora, tot i la seva joventut, ja compta amb notables treballs, com la seva participació en el film col·lectiu La filla d’algú o codirigint l’exitosa sèrie Això no és Suèciad’Aina Clotet.

La força d’un bon repartiment

Un dels atractius que trobem en aquesta cinta és la qualitat del seu repartiment, encapçalat per la guanyadora del Goya Eva Llorach (Quién te cantará) com a protagonista. L’acompanyaran Mia Sala-Patau (Això no és Suècia), Aina Clotet (El cuerpo en llamas), Félix Pons (Miró), Teo Soler (Això no és Suècia), Fabio Ferrante (Rompecabezas/Puzzle), Marta Aguilar (Això no és Suècia) y Jordina Sala (Los buenos modales).

La producció s’ha portat a terme íntegrament a Catalunya, a compte d’ESCAC Pictures, Escándalo Films i Materia Cinema, amb la col·laboració de TV3. La seva distribució en sales vindrà de la mà d’Alfa Pictures.

- Advertisement -
Joan Miquel Mas Salom
Graduat en Història i periodista vocacional en formació, és un enamorat de la fantasia, el terror i la ciència-ficció. Amb una vida professional caòtica i eclèctica, està sempre pendent de trobar una escletxa de temps per endinsar-se en una bona història, bé sigui entre pàgines com entre pantalles. Pot passar-se hores divagant i sobreanalitzant sèries, pel·lícules i novel·les, una qualitat que explota col·laborant amb 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents