Finals dels anys 90. Jake Adelstein és un jove periodista nord-americà que treballa per a un important diari de Tòquio. Sota la supervisió d’un veterà detectiu de la policia de la ciutat, Jake comença a investigar el món fosc de la Yakuza, la perillosa màfia japonesa controlada per alguns dels criminals més poderosos del país.
Aquesta és la trama principal de la nova sèrie creada pel veterà Michael Mann, sota la producció de Warner Media i amb la distribució d’HBO Max, després d’uns anys allunyat de la realització a causa de problemes de salut. La minisèrie de 8 episodis és una reinvenció sobre la seva particular visió sobre la corrupció i el poder, i està inspirada lliurement en el relat de no-ficció narrat en primera persona pel citat periodista, interpretat amb solvència per Ansel Elgort (West Side Story, 2021), sobre la Policia Metropolitana de Tòquio.
El primer capítol, dirigit pel mateix Mann, ja estableix les bases del que veurem a la resta d’entregues, i ho fa de forma eficaç i convincent, com no podia ser d’una altra manera, tenint en compte qui hi ha al darrere. A mesura que va avançant la trama el relat cada cop es torna més complex, com si es tractés d’un gran trencaclosques, que fa jugar a l’espectador i el motiva a ser part activa del relat, tot explorant-lo i descobrint-lo de mica en mica.
Si bé és cert que hi ha capítols que sembla que la trama no acaba d’avançar i la tensió va i ve de forma irregular, amb canvis de ritme sobtats que descol·loquen per moments, en el seu conjunt és un bon drama criminal amb elements fascinants de la cultura japonesa en contraposició amb la nord-americana. Al final, la paciència i l’esforç per part de l’audiència dona el seu fruit amb un gran desenllaç a l’atura del que prometia en un principi.
Michael Mann ha marcat la pauta per transcendir les divisions culturals i examinar entorns seductorament perillosos en què homes complexos fan treballs corruptes. El cineasta i la resta de directors barregen una atmosfera noir amb la dinàmica d’un periodista occidental que busca respostes en un entorn que no sempre és allò que ell creu.
En definitiva, Tokyo Vice és una sèrie àgil i nerviosa, dins d’una trama que pot semblar força previsible, amb els enfrontaments i potencials guerres i traïcions esperables, però quan sap jugar bé amb els recursos clàssics dona el millor de si.
Veredicte
Agradarà: als espectadors més pacients i que gaudeixen de les sèries que es couen a foc lent.
No agradarà: als espectadors impacients que necessiten una escena d’acció rere una altra.
Enganxòmetre: 6
Nota: 7