El Festival de Terror de Molins de Rei arriba a la seva 38a edició, aquesta vegada entorn La Mirada Surrealista. Del 8 al 17 de novembre, el teatre de la Joventut Catòlica i la Sala Gòtica faran molta por. La pel·lícula inaugural serà The Trap, una pel·lícula de possessions italiana rodada amb actors anglesos que tindrà la seva première Internacional al festival.
8 dels 21 llargs de la competició oficial han estat revelats i són, com a mínim, curiosos. Són Gwen, Bliss de Joe Begos, We summon The Darkness amb Alessandra Daddario, Scare Package, Koko-di koko-da o la pel·lícula de microbudget Sator. Destaquen Vivarium, presa de Cannes amb Jesse Eisenberg i Imogen Poots, Tone Deaf (del director de Excision); Amigo amb Javier Botet (l’actor darrere de la niña Medeiros) vestit de paisà però igualment terrorífic i The Antenna, distopia turca sobre l’intent de controlar els mitjans de comunicació de l’estat que ressona preocupantment a la realitat.
Hi haurà tres blocs de curts, una nova Secció “Ç” de cinema de terror en català i una sessió d’estrena simultània a Movistar+.
Moltíssimes sessions conjuntes
El Festival de Molins té contactes amb molts d’altres festivals, tant és així que tindrà sessions conjuntes amb el Festival de Cinema Fantàstic de Sitges, les Nits de Cinema Oriental de Vic i la Cutre-Con del company de El Cinèfil Jordi Arasa, la Semana de Cine Fantástico y de Terror de Donostia i el Festival de Murcia.
Repartides en aquestes sessions podrem veure el gore de culte Brain Dead, de Peter Jackson, Devil Dead 2: un migmetratge de terror cutre ambientat a Osona, la sanguinolenta Mutant Blast, o la bollywoodiana BCN Knockout 2, continuació de la cinta d’acció ambientada a Barcelona que vam poder veure l’any passat.
La secció Peeping Tom, que convida a altres festivals a donar-se a conèixer (i reconèixer) convida en aquest cas el Docs Barcelona, amb el documental Killing for love (La promesa) sobre un assassinat brutal, i el Festival de cinema Fire!, que presentarà una recopilació de curtmetratges amb temàtica LGTB i amb tocs de terror curiosos.
Retrospectives
Amb motiu del 90è aniversari del Chien Andaloude Luís Buñuel i Salvador Dalí, l’equip del Terrormolins edita un llibre al voltant de la temàtica d’enguany (el quart llibre del Festival), a través del qual s’han triat les sessions retrospectives. A més, no només es podrà veure el Chien Andalou amb música en directe amb arranjaments d’Adrià Bofarull originals per a l’ocasió, sinó també Blue Velvet de David Lynch, Santa Sangre d’Alejandro Jodorowsky, Dracula: Pages from a Virgin’s Diary de Guy Maddin i The Duke of Burgundy de Peter Strickland.
Però encara hi ha sorpreses que podeu trobar a la secció alternativa gratuïta a la sala Gòtica al cicle Rareses, en què destaca The Wickerman (El hombre de mimbre, 1973 ), pel·lícula que ha tornat a l’interès general gràcies a la fama de Midsommar que s’hi inspira clarament. Del director del Regreso al Planeta de los Simios, Ted Post, podrem veure The Baby (Jaula Sin Techo, 1973) la Willard (La revolución de las Ratas, 1971) original, l’oblidada de John Parker Dementia (1955), i Martin (1978) de George A. Romero.
Així mateix, s’ha preparat una sessió especial de Latidos de Pánico per homenatjar Paul Naschy, director de la pel·lícula que va desaparèixer ara fa deu anys. Comptarà amb la visita del fill del director que compartirà la seva història.
El reclam habitual: la nit de les dotze hores
El festival sempre tanca amb una gran traca: una marató de dotze hores de terror la nit del dissabte. Encara cal fer públic més informació sobre la selecció d’aquest any. Ja han sortit a la venda els abonaments: 33 € pel passi de 10 dies (amb marató inclosa i la samarreta cortesia del festival) i 99 € per un pack V.I.P. que inclou aparcament a la mateixa sortida del teatre.