‘Superstore’: la comèdia del supermercat

- Advertisement -

De tant en tant ens ve de gust una sèrie d’aquelles plenes de comèdia amb l’únic objectiu de desconnectar de tot i riure una estona. Doncs la producció de la NBC Superstore és una d’aquestes sitcoms que compleix amb aquest objectiu. En aquest cas l’espai on s’ubica l’acció és un gran supermercat. Un d’aquests grans com el Bon Preu o Carrefour on pots comprar des de pebrots verds frescs fins a una televisió o un microones. El producte està creat per Justin Spitzer, escriptor i productor que ha treballat en sèries de referència com Scrubs (creador) o The Office (productor i escriptor) per posar alguns exemples. A Amazon Prime Video podem trobar ja les primeres 5 temporades (la 6a, la de la Covid, és l’última).

Comèdia a cada prestatge

- Advertisement -

A la cadena de supermercats Cloud 9 no es perden cap campanya. Quan acaba la tornada a l’escola ja es prepara Halloween per passar després a Acció de gràcies, Nadal etc… Aquests és el marc referencial però com totes les comèdies de situació el més important són els personatges i a Superstore estan tots els estereotips i tòpics però en el bon sentit. La sèrie està protagonitzada per America Ferrera (la Ugly Betty de la versió nord-americana) i gran part de la trama girarà al voltant de la tensió sexual que hi ha entre ella, la cap de planta, i en Jonah (Ben Feldman) un jove que ha deixat la carrera d’empresarials “temporalment” per fer diners que arriba nou a l’empresa. Fins aquí tot bé però l’Amy està casada i té un filla i això sempre complica les coses.

- Advertisement -

Cap comèdia funciona sense bon secundaris i bons guions i aquesta té les dues coses. Tant és així que els personatges secundaris acaben sent molt més interessants i divertits que la previsible relació entre els dos protagonistes. La jove ximpleta i superficial, el friki cínic, l’homosexual competitiu o l’autoritària cap de seguretat són alguns dels companys de feina clàssics i típics però que sempre s’agraeixen i acaben portant el pes de l’acció (còmica). Un supermercat dona molt de si i la varietat de les petites històries que conformen els episodis de 25 minuts acostumen a ser fresques i divertides. L’humor àcid (un punt abans del negre) governa la sèrie i l’ha convertit en un petit èxit arreu del món. Potser no està al nivell de la 1a divisió de comèdia hilarants (com The Office, The Big Bang Theory o Modern Family) però s’hi acosta. Molts de nosaltes amb això en tenim prou per riure una estona abans d’anar a dormir i acabr el dia de bon rotllo.

Veredicte

Agradarà a: qui tingui ganes de riure i li agradi l’humor àcid

No agradarà a: els que no suporten els personatges estereotipats i les sitcoms clàssiques

Enganxòmetre: 8

Nota: 7’5

- Advertisement -
JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents