Amazon acull el terror de ‘Saw’ amb ‘Spiral’

- Advertisement -

Saw és una franquícia que combina el thriller, el terror i el gore que, actualment, compta amb 8 films. La saga va donar el tret de sortida amb un curtmetratge dirigit pel cineasta James Wan (Aquaman o saga Insidious) el 2003, i va acabar esdevenint la primera entrega estrenada el 2004 al Festival de Sundance. Les seqüeles II, III i IV van arribar de la mà del director Darren Lynn Bousman (St. Agatha o Abattoir), la V per David Hackl (Daughter of the Wolf o Life on the Line), les VI i VII 3D per Kevin Greutert (Jackals o Visions), mentre que la darrera, Saw VIII per The Spiereg Brothers (Michael i Peter Spiereg). Totes han estat distribuïdes per Lionsgate Entertaintment i, curiosament, van ser estrenades el divendres anterior a Halloween, és a dir, el 31 d’octubre.

També existeix un curtmetratge anomenat Saw Rebirth, un spin-off d’animació que va servir de preqüela per endinsar-se al món de Saw i explorar els fets que van estimular la transformació del tranquil i afable John en el monstruós Jigsaw. El 21 de maig de 2021, trencant la tradició d’estrenar prop de Halloween, va arribar Spiral als cinemes. Aquest 10 de desembre de 2022 la tenim ja penjada a Amazon Prime Video.

- Advertisement -

Spiral, continua la saga

- Advertisement -

La saga gira entorn John Kramer, també conegut com a Jigsaw, presentat de manera breu a Saw i amb més detall a la segona part. Ell posa a prova les seves víctimes i, més que matar-les, les deixa atrapades en situacions extremes que ell denomina jocs o proves per comprovar la voluntat i les seves ganes de viure, tot realitzat a través de tortures físiques i psicològiques. La franquícia es caracteritza, entre d’altres, per tenir infinitat de flashbacks (alguns amb tanta immediatesa que semblen situacions paral·leles) i que construeixen un trencaclosques (jigsaw en anglès), el terme principal de la saga i símbol del titella Billy, una mena de ninot que a les galtes té una espiral i que va en un tricicle, el qual fa servir Kramer per a comunicar-se amb les seves víctimes.

El reboot, que arriba sota el títol Spiral: From the Book of Saw, està dirigit per Darren Lynn Bousman (Repo! The Genetic Opera o Mother’s Day), el qual va dirigir anteriorment 3 de les entregues de la saga SAW (II, III i IV). L’elenc el conformen Chris Rock (The Roads not Taken o Dolemite is my Name), Samuel L. Jackson (Glass o Shaft), Max Minghella (sèrie The Handmade’s Tale o Into the Forest), Marisol Nichols (sèries Riverdale o Criminal Minds), entre d’altres.

Toca passar por

La trama se centra en un intrèpid detectiu, Ezekiel “Zeke” Banks, (Chris Rock) que treballa a l’ombra del veterà policia (Samuel L. Jackson) i el seu company nou (Max Minghella). Tot ells agafaran les regnes d’una investigació relacionada amb un seguit d’assassinats que alberguen certs paral·lelismes amb el sanguinolent passat de la ciutat. A mesura que profunditzen en el misteri, Zeke descobrirà que ell mateix s’ha convertit en l’epicentre del macabre joc de l’assassí.

El tràiler ja deixa de manifest que, el seu ritme és un pèl diferent i agafa una direcció similar a la de pel·lícules com Se7en o The Bone Collector, en tractar-se d’un film d’assassins en sèrie i el toc d’intriga i policíac. Per altra banda, l’icònic tema de la BSO de la saga tornarà a sonar però amb versió més lent, però igual d’inquietant.

- Advertisement -
Ylenia Cañadashttps://www.elcinefil.cat
Biòloga Molecular de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària en el festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l'oportunitat de col·laborar com a crítica i redactora per a diversos mitjans de comunicació nacionals, així com a realitzar la cobertura de festivals de cinema o esdeveniments culturals. Ha exercit com Jurat Jove en el Festival de Sitges, de la crítica al BCN Film Festival, TerrorMolins, Sant Cugat Fantàstic, TaShort Fest, l'Alternativa o Sabadell Film Festival, entre altres. Ha estat cap de premsa i programadora del Festival de Cinema Fantàstic de Sant Boi (Fantboi) i actualment és codirectora i programadora de la Mostra de Cinema Nòrdic de Barcelona (Nòrdica). A més, és membre de la Associació Catalana de la Crítica i l'Escriptura Cinematogràfica (ACCEC) i treballa en un cinema de Barcelona.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents