Ja està en marxa l’edició 2016 del Sitges Pitchbox, l’esdeveniment de pitching organitzat per la plataforma online Filmarket Hub en col·laboració amb el Festivals de Sitges. Des del 6 de juliol fins al 7 de setembre aquells guionistes, directors i productors que tinguin un projecte de gènere en fase de desenvolupament poden inscriure’s.
Entre tots els projectes inscrits, 7 seran seleccionats per realitzar un pitch davant productors, distribuïdors i empreses del sector cinematogràfic el 14 d’octubre, en el marc del festival. També s’atorgaran 10 mencions especials, que no faran pitch però podran assistir a l’esdeveniment i participar en el networking posterior.
A més, aquesta edició té novetats que venen acompanyades de diners. Segons explica el Festival de Sitges en un comunicat “gràcies a la Diputació de Barcelona es lliuraran dos premis econòmics als millors projectes per valor de 6.000€ i 4.000€, i un tercer premi al projecte amb més projecció internacional i/o referències asiàtiques que li permetrà viatjar a Corea del Sud i ser presentat al BIFAN (Bucheon International Film Festival)”.
D’altra banda, els dos millors projectes catalans de la convocatòria seran seleccionats per a participar en un segon esdeveniment de pitching a Blood Window, la secció de cinema fantàstic del mercat Ventana Sur, el més important de Llatinoamèrica. Els responsables dels projectes participaran a la delegació catalana, organitzada per Catalan Films & TV, que viatjarà a Buenos Aires del 29 de novembre al 3 de desembre.
Per ser candidat a Sitges Pitchbox cal inscriure el projecte a Filmbox, el mercat online de guions i coproducció de Filmarket Hub. Els projectes enviats abans del 28 de juliol gaudiran d’un 20% de descompte. A la pàgina de Sitges Pitchbox hi ha tota la informació necessària per a presentar-hi projectes.