No tots els herois saben salvar el món

- Advertisement -

En un temps on l’streaming és el rei absolut, ja són unes quantes les produccions que s’han llençat setmanalment. La sorpresa per als fanàtics de The Boys va arribar quan el passat 4 de setembre, Amazon Prime Video només va pujar els 4 primers episodis de la sèrie, penjant-ne un de nou durant els següents divendres. Malgrat les protestes dels espectadors, a una setmana de l’episodi final de la segona temporada de The Boys (programat pel 9 d’octubre), la sèrie es mostra en plena forma i més explícita que mai. Suportarà la segona temporada aquest pols a l’era del contingut a la carta? Tot sembla indicar que sí, ja que a hores d’ara ja s’ha confirmat la gravació d’una tercera temporada. Però, i la segona? Ha mantingut el llistó de la primera?

Més grotesca, més irreverent i més plena de superherois

Doncs sí, el grup d’outsiders que lluita per acabar amb la tirania dels superherois ha tornat, tot i que sembla que les coses no els van massa bé. Després d’haver presenciat la mort de Madelyn Stidwell (vicepresidenta de Vought i mànager dels superherois) a mans de Homelander, Butcher i els seus sequaços són assenyalats com a responsables del seu assassinat. Per si això no fos suficient, Starlight no acaba de trobar el seu bàndol, i la dona de Butcher segueix confinada en un recinte completament vigilat al més pur estil d’El Show de Truman.

- Advertisement -

Sens dubte, la sèrie dona el doble del que prometia a la primera temporada, amb un cúmul de situacions encara més surrealistes que en l’anterior entrega. Episodi rere episodi, els protagonistes de The Boys es creuaran en situacions diverses amb un (o més d’un) superheroi, enfrontant-s’hi i sorprenentment sortint-ne il·lesos cada vegada. Es tracta d’un joc del gat i la rata en què, en moltes ocasions, sembla que l’important sigui passar-s’ho bé i crear escenes espectaculars, sanguinàries i divertides més que no pas fer avançar la trama.  Menció especial haurien de tenir el repartiment de nous superherois encara desconeguts per als espectadors, cada un amb poders més anats de l’olla. Però no és qüestió de fer espòilers, els que hagin vist tots els episodis saben de qui estem parlant.

- Advertisement -

Les noies van per feina

Girls get things done. Amb aquest eslògan, els 7 es posen al dia amb les tendències feministes, posant al capdavant de les seves campanyes de publicitat les tres dones que formen part dels 7. Una mica més subtils són els creadors de The Boys, que van donant més protagonisme a les dones de la sèrie. Comencem per Kimiko, la noia sense nom amb superpoders que els protagonistes rescataven del seu captiveri a la temporada 1. Si bé encara té problemes de comunicació, en aquesta temporada comencem a veure el seu costat més humà, els seus gustos i, sobretot on es troben les seves lleialtats. A més, el pes dramàtic de Queen Maeve en aquesta temporada adquirirà encara més importància.  I no ens podem oblidar d’Ashley Barrett, que ha passat d’assistent de Stillwell a agafar-li el relleu com a nova mànager dels 7. Sens dubte aquest personatge, interpretat per l’actriu Ashley Barret, aporta alguns dels moments més estel·lars en el seu paper de treballadora a qui el títol li queda massa gran tot i l’esforç que hi posa.  A tota aquesta tropa també hi podem afegir la Coronel Grace Mallory, directora adjunta de la CIA i que serà el fil conductor per entendre el passat dels nostres protagonistes; i de Carol Manning, la líder de la “secta” en què The Deep acaba caient de quatre potes per recuperar el seu lloc entre els set superherois més admirats d’Estats Units.

Si has arribat aquí i hi trobes a faltar algun personatge en concret, és perquè la principal novetat d’aquesta temporada té tot un bloc propi per a ella sola.

Stormfront, el mirall del populisme

Si hi ha una cosa en la qual té traça The Boys és a reflectir la societat actual a través d’aquest món de superherois políticament incorrectes. I d’aquí neix un dels personatges més perillosos (que no odiosos, aquest privilegi el té Homelander) de la sèrie. Ella és Stormfront (la tempesta, ehem…), la superheroïna influencer que es guanya l’amor incondicional del poble en un moment en què Vought està essent qüestionat. Aquesta nova superheroïna, una espècie de Trump carregant-se la classe política, pretén ser un reflex del perill que representen els discursos reaccionaris a les xarxes socials en moments convulsos de la història i ens desvetlla el que molts cops hi pot haver darrere.

Sens dubte, aquest personatge fa que l’agenda política americana bellugui el seu centre cada cop més cap a la dreta, al més pur estil de Steve Bannon. En aquest context ens trobem amb un tàndem cruel i despietat: Homelander, representant de la dreta conservadora fa la pinça, en més d’un sentit, amb el perillós populisme reaccionar de Stormfront.

Veredicte

Agradarà a:  els més adeptes a The Boys i el còmic en què està inspirada la sèrie.

No agradarà a: els impacients que volen veure tota la temporada d’una sola tirada i als qui no els va agradar la primera temporada. A tots vosaltres us dic: no perdeu el temps! Hi ha moltes coses per veure!

- Advertisement -

Nota: 6

Enganxòmetre: 6

- Advertisement -
Alice Tapiol
Alice Tapiol
Graduada en Comunicació i Periodisme i amb un postgrau en Guió per cinema i televisió, sempre ha enfocat la seva carrera cap a l'escriptura. Especialitzada en comunicació digital, treballa des de 2014 com a redactora i crítica en diverses publicacions web. Enamorada del cinema i serièfila fins a la medul·la, ha estat guardonada amb diversos premis pels seus curtmetratges. Redactora d'El cinèfil des de novembre de 2017, una aventura que encara amb l'entusiasme que la caracteritza.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

spot_img

Articles més recents