Recordo com si fos ara el primer cop que vaig descobrir el MIC. Vaig veure com la filla de pocs mesos d’un amic meu estava totalment hipnotitzada amb les aventures i cançons d’un nino de llana de color taronja que parlava en català. Aquest petit fenomen s’emet al Canal Super 3 des de 2007 i, encara que sembli mentida, és segurament un dels èxit més sonat de la televisió pública catalana.
Amb l’inici de la primavera, el programa celebra l’arribada de les flors amb capítols i històries especials. Aquests dies més que mai, el Mic vol acompanyar les famílies amb nens petits i donar-los idees que facin més lleugera l’estada a casa. El programa proposa el reciclatge de materials domèstics per convertir-los en joguines o en disfresses, ja que el joc simbòlic ajuda els petits a expressar les emocions. També els parla de contes i llibres com a recurs per viatjar i viure aventures sense sortir de la llar.
A més l’espai infantil se suma a la iniciativa que sota l’etiqueta #TotAniràBé convida a pintar un arc de sant Martí per penjar-lo a la finestra o al balcó com a missatge positiu. Després de la pluja, sortiran els colors al cel, per això el Mic ja té el seu arc de sant Martí a punt. Recordem que el “MIC” s’emet de dilluns a divendres a les 8.40 i a les 17.30, i el cap de setmana a les 8.00.
Un fenomen també a internet
Segons TV3, amb més de 3.500.000 reproduccions a la carta, els continguts del MIC són els segons més vists de tota la CCMA a internet només l’any 2019. Només Com si fos ahir supera el MIC. Ara bé si anem a Youtube veurem que els dos canals que té el MIC (cançons i aventures) tenen milions de reproduccions. És habitual que el clips del nino superin les 300.000 visites i hi ha casos sonats com el de La cançó dels colors amb més d’1 milió de reproduccions. I és que des de l’estrena del cançoner, a mitjans del 2018, s’ha reproduït més de 4,6 milions de vegades i s’ha convertit en un referent per a famílies i educadors.
El passat setembre de 2019 es van estrenar cançons que ja son a l’imaginari col·lectiu infantil. Van ser rodades amb nens i nenes d’una escola d’Ullastret i són El ball dels pirates (Pirata, patata, sabata xocolata) i Cap, panxa, genolls i peus, dos temes que incorporen coreografies molt senzilles que els nens poden seguir amb facilitat.
L’equip creador del popular programa infantil està format per Laia Gimó (productora i directora), Jordi Barcelona i Manel Trias mentre que Martí Doy es va encarregar de “construir” el nino de llana protagonista de tantes aventures amb el seu fidel amic Cincsegons, la mosca i el cargol. Un altre element clau del carismàtic personatge és Mercè Framis, la titellaire principal, qui li dona veu. Malgrat això per moure la titella calen entre tres i quatre persones: cap, braços, mans i peus…
Ah i el MIC és sostenible! Un altre element que fa encara més encantador és que tots els materials que apareixen són reciclats o ben fàcils de trobar a qualsevol llar. Tot un exemple a seguir pels nens de zero a sis als quals va dirigit l’espai. Ara que ja pentino més cabells blancs que quan vaig descobrir el MIC puc assegurar que és un èxit total entre el públic potencial al que va dirigit. La meva neboda de 2 anys i mig el meu fill de 15 mesos en son consumidors habituals. I els encanta!