Crims de TV3 va ser tot un èxit en la seva primera temporada: una audiència mitjana de 463.000 espectadors i una quota de pantalla del 18,7%. Aquestes xifres han estat motiu més que suficient perquè la segona temporada de la sèrie de true crime de Carles Porta torni en prime time a la televisió catalana, el dilluns 22 de febrer.
La nova temporada de la sèrie comptarà amb 12 nous capítols i crearà, de nou, seqüències i construirà personatges amb els quals l’espectador viurà un còctel de tensió i emocions: històries reals explicades amb elements i recursos de ficció. Alguns dels nous casos que es presentaran en aquesta nova temporada són el cas de Ricardo Piris Piris, el Crim del Carrer Santaló, les desaparicions de la urbanització de Ca n’Amat o el crim de la Flor a l’Orella.
Carles Porta, periodista, director, productor i guionista, torna a presentar els casos des de l’estudi de ràdio amb una breu introducció abans de donar pas a cada capítol. La seva veu en off acompanya tot el capítol, amb el seu to i estil que atrapen i connecten amb l’espectador. A Crims no hi ha experts parlant de la seva feina, hi ha protagonistes, directes o indirectes, de cada història, que relaten la seva participació en els fets, bé perquè ho van viure o bé perquè ho van investigar.
Pura realitat per entretenir
Crims neix del programa homònim de Catalunya Ràdio, creat per Porta, i uneix la manera de narrar del periodista amb la qualitat visual de la productora Goroka, utilitzant elements propis de la ficció per explicar fets reals. La realització combina diferents recursos audiovisuals com entrevistes a plató a personatges vinculats d’alguna manera a cada cas; imatges aèries dels pobles i ciutats on té lloc cada crim; reconstruccions de moments cabdals per entendre i entrar en la història; imatges d’arxiu i documents inèdits dels sumaris dels casos; imatges atmosfèriques que suggereixen més que mostren…
En aquesta segona temporada, tot aquest tractament audiovisual cinematogràfic es manté. Crims continuarà explicant les històries seguint l’estructura de la ficció, creant seqüències i construint personatges amb els quals l’espectador viurà emocions en primera persona. Un estil narratiu que s’aproxima molt més a una sèrie de ficció que a un reportatge periodístic, fonamentat en una acurada investigació periodística.