Mirai (未来のミライ) la nova pel·lícula de Mamoru Hosoda, el director de The boy and the beast arribarà a les nostre pantalles el dia 15 de març de 2019. Aquesta nova cinta d’animació continua explorant la ciència ficció i la tendresa en un còctel que és una constant a la carrera d’aquest cineasta. Els fans més fidels van tenir l’oportunitat de veure-la al Festival de Sitges o al Saló del Manga on es van produir les primeres premieres al nostre país. El film té l’honor afegit d’haver estat nominat a l’Oscar, sent l’única pel·lícula que no ha partit dels despatxos de Hollywood en la categoria de Millor film d’animació aquest 2019.
La nova proposta animada del director nipó explica la història d’en Kun, un nen mimat i consentit de quatre anys a qui els seus pares deixen de prestar atenció quan neix la seva germana Mirai. Kun comença a patir situacions a casa que mai havia viscut, però llavors, la versió adolescent de la seva germana viatja en el temps des del futur per viure al seu costat una aventura extraordinària més enllà de l’imaginable.
Un director a tenir molt en compte
Entre els molts elogis que s’ha endut Hosoda al llarg de la seva carrera està el fet d’estar considerat com “el nou Hayao Miyazaki“. El seu últim treball The boy and the beast va arribar al nostre país l’any passat i després de participar en la Secció Oficial del Festival de Sant Sebastià i es va convertir en un dels èxits de l’any al Japó amb més de 4 milions d’espectadors. La revista especialitzada CineAsia el va considerar com el millor film asiàtic del 2015, un guardó atorgat pel públic en una votació popular a internat.
La seva filmografia com a director en solitari s’ha destacat per elaborar productes sempre d’animació on el gènere fantàstic està sempre al centre de l’equació. Després de treballar a sèries de renom de la Toei Animation com Bola de drac Z, Slam Dunk o Sailor Moon va dirigir les dues primeres pel·lícules de la franquícia Digimon Adventure. Després de flirtejar amb l’Studi Ghibli va tornar a Toei per dirigir el 6è film de One Piece El baró Omatsuri i l’illa secreta. Ja als 2016 torna a deixar la Toei i s’embarca en el seu primer projecte en solitari: La noia que saltava a través del temps, una aventura d’una adolescent de 17 anys que intenta arreglar els problemes del proïsme (i els seus) a través de petits viatges al passat. La cinta va ser un èxit i això li va donar pista lliure per seguir experimentant…
A Catalunya ja des d’aquell any hem pogut gaudir de tots els films de Hosoda gràcies al Festival de Sitges que ha programat totes les seves propostes com a director en solitari des de la primera fins la última. Així, l’any 2009 va arribar Summer Wars, una pel·lícula molt intel·ligent i punyent sobre la influència de les noves tecnologies i internet.
Tres anys més tard tothom esperava la nova proposta del que alguns començaven a comparar amb Miyazaki. De fet el seu següent film ja va ser sota el paraigua de l’Studio Chizu, que ell mateix va fundar. La pel·lícula va ser Wolf Children la seva història més intimista i delicada sobre una jove que es queda embarassada d’un home llop i té un fill i una filla que han de créixer amb la dicotomia i el dilema de ser mig humans mig llops. L’últim film Hosoda va ser el mencionat El nen i la bèstia que ens explica la història d’un nen que viatja per accident a un univers paral·lel poblat per bèsties de tot tipus. Allà serà “adoptat” per Komatetsu, un esquerp mentor que l’ensenyarà, entre d’altres coses, a lluitar. L’aprenentatge però anirà en dues direccions…
Amb tot Mamoru Hosoda s’ha ben guanyat la reputació que té dirigint productes frescs, originals, amb una emotivitat desbordant i un sempre present gènere fantàstic que li ha permès doblegar la realitat i adaptar-la al seu gust. Ara mig món espera Mirai i tal com passa amb les pel·lícules Pixar, el seu pitjor enemic és ell mateix perquè amb tot el que ha fet fins ara el llistó està molt alt.