Tria i remena cinema a les seccions del Festival de Sitges

- Advertisement -

El festival de cinema per excel·lència al territori nostrat és el Festival de Sitges, entre d’altres raons perquè hi trobem una varietat de seccions i activitats diverses però que es complementen a la perfecció amb la seva essència. Més enllà de la Secció Oficial i de la pel·lícula inaugural de Guillermo del Toro, hi trobem algunes relaciones molt íntimes amb el cinema de gènere, però també algunes que a priori sembla que no hi tinguin cabuda, però que sense aquestes el festival acabaria coixejant.

En la darrera roda de premsa es van donar a conèixer un seguit de pel·lícules que conformen la programació final d’aquesta edició. Fa unes setmanes us varem donar unes pinzellades i els primers títols de la Oficial i la d’anime, però ara us portem un recull de la resta de films, ja que demà dona el tret de sortida aquesta 50a edició:

- Advertisement -

Òrbita

- Advertisement -

Aquesta secció enfocada al thriller més extrem i sorprenent ens presenta 13 propostes de nivell entre les quals s’hi troben Wind River, l’opera prima de Taylor Sheridan, conegut per ser el guionista de Sicario i Hell or High Water, a més va guanyar a Cannes com a millor director a la secció A Certain Regard aquest any. Es tracta d’un thriller potent i visceral que compta amb Jeremy Renner i Elizabeth Olsen com a protagonistes. A més, A Prayer Before Dawn aterrarà des del país anglosaxó, basada en fets reals i ambientada en el món de la boxa.

A l’altre extrem del món, des de Cambodja, se’ns presenta Jailbreak, que combina acció i comèdia, en un film dirigit per Jimmy Henderson i que ens transporta a un caòtic escenari de presons. Una història d’un grup de forces especials és enviat a la presó de Prei Klaa, on els criminals més perillosos del país estan empresonats. La programació la complementen 2 films francesos: Mon garçon que tracta l’angoixa per la desaparició d’un nen i Le Serpent aux mille coupures, que inclou un cocktail explosiu de drogues, assassinats, hostatges i calers.

La resta de la secció la complementen els films: 68 Kill, A Special Lady, Darkland, Last Rampage, Madraza, Sweet Virginia, The Wall, Outrage Coda, The Battleship Island i The Brink, com a cloenda de la secció.

Noves Visions

Potser la més difícil de definir, ja que compta amb films de variada temàtica i procedència que es complementen per ser molt experimentals. Entre aquests hi trobarem l’australiana Boys in the Trees, que ubicarà a l’espectador a una nit de Halloween dels anys 90 i A Gentle Creature que ens arriba des d’Ucraïna i inspirada en el relat La sumisa de Dostoyevski. També hi ha cabuda pel documental Dawson City: Frozen Time, que explica la troballa de 500 pel·lis mudes dels anys 1910-1920 que es van trobar sota una pista de gel al 1978 al Canadà. I seguint amb l’estela de cinema mut arriba la première mundial de Arder, gravada sense paraules i en blanc i negre la qual mostra el viatge d’un home, la nit i el dimoni.

Més títols confirmats són el thriller Fashionista, la comèdia The Little Hours, Dave Made a Maze, on regna la fantasia de crear una fortalesa al saló de casa o Kuso, el film classificat a Sundance com el més fastigós del món.

Enguany la secció compta amb més de 30 films entre Noves Visions One i Noves Visions Plus, als esmentats cal afegir-hi Love Off the Cuff, Purgatoryo, Marjorie Prime, Gurgaon, Lover and Other Cults, Animals, Fashionista o Most Beautiful Island com a cinta inaugural, entre d’altres.

Midnight X-Treme

- Advertisement -

La secció més canyera i nocturna es presenta amb 18 suculents títols i que compta amb un públic fidel capaç de veure maratons carregades de zombies, vampirs o el que se’ls presenti. Com ja és habitual, les pel·lícules asiàtiques tenen un pes molt fort, gràcies, en part, a l’art de cineastes que cada any desenvolupen produccions cada vegada més freaks i rocambolesques. Sion Sono, un d’aquests habituals, ens porta Tokyo Vampire Hotel, afegint una visió única i original d’aquestes criatures. Meatball Machine Kodoku és l’altra de les joies de la corona japoneses, una comèdia de terror i aliens.

A més, un altre que mai falta a la seva cita anual, Takashi Miike, ens portarà la seqüela d’un film de 2014, The Mole Song: Hong Kong Capriccio. A més, l’ambient festiu es complementarà amb Game of Death, un film canadenc on els protagonistes hauran de triar entre matar o morir en un joc que han classificat com a barreja letal entre Jumanji, Scanners i Natural Born Killers.

Aquests títols són imprescindibles però no s’ha de deixar de banda altres diamants en brut com Downrange, Vampire Clay, Zombiology, Anna and the Apocalypse, Secret Santa, Tonight she comes, The Night Watchmen o Dead Shack, entre d’altres.

Panorama Fantàstic

Els films que s’inclouen en aquesta secció són de caràcter independent i amb un cert risc. Entre la selecció s’hi troba la taiwanesa mon mon mon Monsters!, un film fosc, violent i amb un toc nihilista sobre els monstres reals que ens envolten. Replace, una cinta alemanya classificada com a body horror que comptarà amb Barbara Crampton (premiada l’edició anterior amb la Màquina del Temps).

També la canadenca Still/Born, on el terror hi serà molt present, ja que tracta sobre unes forces sobrenaturals que posseeixen un nadó. I ambientada al món de les sectes hi trobarem The Heretics, una altra producció canadenca.

Housewife, Creep 2, Curvature, Devil’s Gate, Hostile, Jackals, The Tag Along 2,… la llista és llarga, ja que aquesta edició la conformen fins a 18 títols arriscats, però candidats a ser una gran aposta.

Documenta

Dedicada a presentar films de no-ficció, que giren entorn del gènere o dels seus autors, i que mostra uns documentals que cal veure si un és amant del setè art o vol descobrir-lo més enllà. D’entre els treballs que en formaran part, se n’han donat a conèixer 3 peces: King Cohen: The Wild World of Filmmaker Larry Cohen, que repassarà la vida i miracles del famós realitzador de cintes de sèrie B als 70 i 80. També Mansfield 66/67 que analitza els darrers anys de l’actriu Jayne Mansfield, així com els rumors que van sorgir entorn la seva tràgica mort. I per acabar Drácula Barcelona, el primer documental que produeix la plataforma Filmin que farà un recorregut per la Barcelona dels anys 60 i 70 a través de les produccions Vampir Cuadecuc de Pere Portabella i El Conde Drácula de Jesús Franco.

Els altres dos documentals que estaran presents en aquesta secció són The Farthest i World of Darkness.

Brigadoon

La secció totalment de franc i que compta amb una excel·lent programació aposta pel llargmetratge Sheborg, una comèdia de ciència ficció apocalíptica similar a Turbo Kid. També, The Terror of Hallow’s Eve, dirigida per l’especialista en efectes especials Todd Tucker,  hi serà present. Com anys anteriors, aquest espai ha apostat pels documentals i així seguirà un any més programant Tax Shelter Terrors: The Real Story of Canadian Cult Film, In the Interstices of Reality of the Films of Antonio Macedo o Maníacos de la sèrie B.

Però també rendirà homenatge a la figura de grans cineastes desapareguts recentment com George A. Romero, Tonino Valerii o Paco Pérez-Dolz. Es projectarà Sumario Sangriento de la pequeña Estefania (Valerii) o Paco Pérez-Dolz: un cineasta a tiro limpio.

A més, es podran veure films que hem gaudit en altres festivals com El caso de Hana y Alice, vist al Sant Cugat Fantàstic o Vampire Cleanup Department provinent de les Nits Orientals de Vic. També hi haurà la primera part de Meatball Machine o Confession of Murder.

El compte enrere ha finalitzat i, a part d’aquests títols, al festival també hi ha la Secció Oficial i moltes activitats paral·leles disposades a omplir tots els forats lliures de tothom que hi vagi.

- Advertisement -
Ylenia Cañadashttps://www.elcinefil.cat
Biòloga Molecular de professió i cinèfila per naturalesa. Els anys com a voluntària en el festival de Sitges han forjat la seva unió amb el cinema oferint-li l'oportunitat de col·laborar com a crítica i redactora per a diversos mitjans de comunicació nacionals, així com a realitzar la cobertura de festivals de cinema o esdeveniments culturals. Ha exercit com Jurat de la Crítica, Méliès d'Or i Jurat Jove en el Festival de Sitges, de la crítica al BCN Film Festival,, l'Americana, TerrorMolins, Sant Cugat Fantàstic, TaShort Fest, l'Alternativa o Sabadell Film Festival, entre altres. Ha estat cap de premsa i programadora del Festival de Cinema Fantàstic de Sant Boi (Fantboi) i actualment és codirectora i programadora de la Mostra de Cinema Nòrdic de Barcelona (Nòrdica). A més, és membre de la Associació Catalana de la Crítica i l'Escriptura Cinematogràfica (ACCEC) i treballa en un cinema de Barcelona.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents