El proper 14 de juny s’estrena el documental català Faraway Land, dirigit per Josep Maria Anglès i Daniel A. Azpe. La pel·lícula està centrada en tres històries emmarcades a la ciutat d’Atenes i aborda la crisi dels refugiats des d’una perspectiva inusual: subratllant el paper dels voluntaris i les amistats que sorgeixen entre ells i les persones refugiades. Una de les virtuts del documental és que no només se centra en la part dramàtica de tot plegat (que és molta) sinó que, a través de la figura dels voluntaris aporta un visió positiva i optimista sobre la raça humana. El film arribarà als cinemes al dia 14 de juny.
La pel·lícula va ser produïda per un grup de joves (tots menors de 26 anys) gràcies a una campanya de micromecenatge gràcies a la qual un equip reduït de cineastes va viatjar a Atenes al maig de 2017 a retratar la crisi dels refugiats de primera mà. Històries d’amor, de superació personal i sobretot de vincles més enllà de les fronteres i les races son algunes de les històries en clau positiva que mostra Faraway Land. Malgrat això, la cinta no deixa de posar sobre la taula la precària situació dels refugiats i la indiferència de gran part de la societat (i dels governs).
El 20 de juny se celebra el Dia del Refugiat. Coincidint amb aquesta fita Càritas ha organitzat el proper 11 de juny a les 18.30h al CCCB (c/Montalegre, 5) una projecció especial del film amb una taula rodona posterior que portarà per títol “Fer visible l’invisible” i que comptarà amb la participació de dos testimonis del documental parlant de les seves experiències.