La plataforma 3Cat ha vist un creixement sense precedents des del seu llançament a finals d’octubre del 2023. Recentment, ha superat una fita molt important: superar el milió d’usuaris registrats. La plataforma va inaugurar-se el 30 d’octubre amb prop de 250.000 usuaris, un nombre que en poc temps s’ha quadruplicat. A més, aquest augment coincideix amb el notable èxit d’estrenes com Tor i Cuina com puguis, així com propostes d’entreteniment com Joc de cartes i Eufòria.
Segons informa la Corporació Catalana de Mitjans, amb més de 20 milions de reproduccions, la plataforma estableix una connexió mensual amb més de 2,7 milions de dispositius únics. Això implica més de 4 milions d’hores consumides de continguts en català. En altres paraules, més de 130.000 hores al dia de continguts en català a través de 3Cat. Sens dubte aquest fet consolida la plataforma com la principal font de continguts audiovisuals de la llengua.
3Cat, la plataforma que ha canviat el consum en català
Els canvis de 3Cat en termes de disseny i interfície han significat una experiència més intuïtiva, visualment atractiva i amb major facilitat d’ús. Aquestes innovacions (venint de l’arcaic 3 a la carta) han estat clau per adaptar la plataforma als canvis en els hàbits de consum i les preferències de l’audiència. I ha passat tant a Catalunya com a fora.
Segons expliquen en un comunicat, més de 67.000 usuaris registrats són de fora de l’Estat espanyol. Principalment, es connecten per continuar al dia de la reclamació d’informació i entreteniment de Catalunya. Amb un catàleg en constant creixement, 3Cat disposa de nous col·leccions temàtiques com ara documentals, informes d’actualitat i esdeveniments audiovisuals, incloent-hi un recull del FIC-CAT i el Festival Cruïlla. A més, 3Cat va produir nous concursos com El tros, Atrapats i Cuina com puguis. Altes noves sèries com ara Asfalt, Nudes i Vintage també han contribuït al creixement.