Excèntrica, exclusiva i descarada. Així és Bad Gyal, la diva de la música urbana que en els darrers anys s’ha consolidat com un dels noms més potents de la indústria. El llarg periple per aconseguir treure el seu disc La joia, accidentat i caòtic, arribarà a port el pròxim 24 d’octubre, amb l’estrena del documental La joia: Bad Gyal. Un film que, com és habitual en títols d’aquest estil, no només ens aproparà a la cara més íntima de l’artista, sinó que desgranarà el funcionament de la indústria musical.
Amb només una setmana a les sales i a molt pocs cinemes, l’estrena del documental adquireix també un punt d’exclusivitat i luxe, molt adient amb la mateixa imatge que evoca la cantant.
Una indústria hostil i una artista lluitadora
Durant tres anys, el director David Camarero ha anat seguint el dia a dia d’Alba Farelo (Bad Gyal). Viatjant des de Barcelona a Miami, passant per Puerto Rico, París o Milà, la càmera capta els esforços de l’artista per sobreviure en una indústria sovint salvatge i on haurà de saber imposar-se per mantenir al podi. El llançament del seu disc ‘La joia’, que va haver de posposar-se més d’un any, i tots els problemes que això va suposar, seran el principal fil conductor del film.
A més de la mateixa artista, el documental també compta amb la participació d’estrelles de la música urbana com Nicki Nicole, Ozuna o Karol G. La indústria, així, queda al descobert alhora que descobrim la part més íntima d’una artista de la que sovint només en coneixem la imatge que publica a xarxes.
Una première i sessions comptades
Encara que la fama de la cantant podria haver assegurat un èxit important a les sales de cinema, l’equip ha decidit donar un aire d’exclusivitat a l’experiència. El dia 24 d’octubre es farà la première mundial al festival IN-EDIT de Barcelona. La première tindrà lloc, així, als Cinemes Mooby de la ciutat a les 20:30h.
Després d’això, només durant una setmana i en sales seleccionades es faran algunes sessions més. En previsió a l’allau de demandes, més d’un mes abans ja han obert la prevenda d’entrades. Un cop acabada aquesta experiència, la pel·lícula arribarà a plataformes de la mà d’Amazon Prime, que n’és, a més, una de les productores implicades juntament amb Vampire Films.