Malnazidos, una coproducció catalana d’acció zombi dirigida conjuntament per Javier Ruiz Caldera i Alberto de Toro va inaugurar el Festival de Sitges l’any 2020. El film, una comèdia estripada amb volgut i marcats estereotips de les dues espanyes, adapta la novel·la de Manuel Martín Ferreras, ambientada en la Guerra Civil Espanyola amb un repartiment que encapçala Miki Esparbé, Aura Garrido, Luis Callejo, Álvaro Cervantes i María Botto, entre altres. Amb força retard per culpa de la Covid-19 arriba per fi a la gran pantalla aquest divendres 11 de març de la mà de Sony Pictures.
La cinta segueix un grup de combatents fugits de bàndols rivals durant la Guerra Civil que hauran d’aliar-se per fer front a un enemic comú, els zombis. Produïda per Telecinco Cinema, Cactus Flower Produccions, Malnazidos AIE, La Terrassa Films i Ikiru Films, la cinta recrearà un univers bèl·lic creïble pel qual es van construir més de 200 metres de vies de tren per on es mouen dos trens blindats d’època.
A més, en les diferents localitzacions hi ha més de 20 cotxes militars d’època entre ambulàncies, motos, sidecar, jeeps i camions de guerra cuirassats. Sens dubte tot un desplegament que promet emocions fortes i molt d’humor negre. Al Festival de Sitges va ser molt aplaudida pel seu to desimbolt malgrat que la crítica no la va destacar com una de les millors produccions del certamen.