Kill Boy (Boy Kills World, en el seu títol original), dirigida per Moritz Mohr (Viva Berlin!) és una pel·lícula d’acció ambientada en un futur distòpic on el protagonista, Boy (Bill Skarsgår, It), un home sord i mut, busca venjança contra aquells que van assassinar la seva família. La seva transformació en una màquina de matar es mostra a través d’un entrenament rigorós amb un xaman misteriós interpretat per Yayan Ruhian (The Raid).
La cinta destaca especialment per les seves creatives i intenses escenes d’acció, amb unes impressionants coreografies molt elaborades visualment, que semblen tretes directament d’un videojoc, i on la interpretació física de Bill Skarsgård és un dels seus punts forts. Tot i les limitacions del personatge, sord i mut, l’actor aconsegueix transmetre força i determinació a través del seu físic i expressivitat corporal.
La forma sobre el fons
No obstant això, la pel·lícula peca d’una narrativa poc coherent i sense profunditat emocional. Això provoca que el guió depengui excessivament de l’espectacle visual i que prevalgui la forma sobre el fons. La persistent narració en veu en off, que intenta proporcionar una visió dels pensaments de Boy, tampoc ajuda, ja que distreu l’atenció de l’espectador. A més, els intents de la pel·lícula amb el gènere de la comèdia negre i la sàtira tampoc aconsegueixen l’efecte desitjat, no acabant d’encaixar i semblant forçats.
En definitiva, Kill Boy ofereix una experiència visualment impactant, però narrativament superficial, complint en l’acció però fallant en la narració i el compromís emocional. Una cinta plena d’influències i estils, però sense una direcció clara, que dona com a resultat una experiència global confusa i esgotadora.
Veredicte
El millor: la influència dels videojocs, tant en la trama com l’apartat visual i el disseny dels personatges.
El pitjor: un guió buit i superficial, centrat més en l’impacte visual que en el desenvolupament de la trama o els personatges.
Nota: 6