In-Edit 2020, música 100% online

- Advertisement -

Des dels seus inicis, l’In-Edit, Festival Internacional de Documental Musical, sempre ha apostat per una programació mixta, en línia i presencial, però en aquesta edició, la 18a, marcada per la pandèmia de Covid-19, ho farà exclusivament en línia, a través de la seva pròpia plataforma de vídeo, in-edit.tv, i Filmin. Del 29 d’octubre al 8 de novembre es podran veure a internet, previ pagament a través d’un sistema de crèdits, 50 documentals amb un caràcter eminentment social i reivindicatiu, donant més rellevància a les històries que a la popularitat dels artistes.

La mostra, tot i ser 100% en línia, vol mantenir l’esperit de festival i, per això, hi haurà passis en horaris concrets, documentals amb límit de visionats o disponibles per un període concret. Així mateix, també hi haurà presentacions dels documentals amb sessions de preguntes i respostes, i activitats paral·leles.

Els imperdibles

Inauguració (Competició)

- Advertisement -

White Riot de Rubikah Shah
La intensa història del moviment ‘Rock Against Racism’ a l’Anglaterra de finals dels 70. ‘Agitprop’, cops de guitarra punks, ritmes reggae, cultura juvenil multiracial i punys amunt contra el feixisme.

Clausura (Competició)

- Advertisement -

Sisters With Transistors de Lisa Ronver
Homenatge a les pioneres electròniques, des de les que concebien els sons del futur als laboratoris de la BBC (Delia Derbyshire, Daphne Oram) fins a les que van brillar als 70 (Laurie Spiegel, Suzanne Ciani), narrat per Laurie Anderson.

Secció Oficial Internacional (Competició)

All I Can Say de Danny Clinch, Taryn Gould, Colleen Hennessy i Shannon Hoon
El videodiari personal de Shannon Hoon, cantant de Blind Melon que va gravar els últims anys de la seva vida, segada sobtadament per una sobredosi. Una càpsula del temps dels 90 i l’era del ‘rock alternatiu’.

Dead Souls’ Vacation de Keko Chelidze
Desolador i absorbent retrat d’un músic de Geòrgia que es resisteix a deixar de ser-ho tot i viure en un pendent d’autodestrucció, oportunitats perdudes i una relació malsana i estranyament tendra amb la seva mare.

Keyboard Fantasies: The Beverly Glenn-Copeland Story de Posy Dixon
Entranyable retrat de Beverly Glenn-Copeland, artista que es va autoeditar una misteriosa cinta d’electrònica-folk amb un Atari gràcies a la qual, tres dècades més tard, és redescobert per una nova generació de fans.

Panorama Nacional

El Caso Love Parade de Dominik Wessely
Impecable relat periodístic del macrojudici per la mort de 21 persones per culpa d’una allau humana al Love Parade de Duisburg l’any 2010, a través de l’experiència dels pares d’una de les víctimes: Clara Zapater, de Tarragona.

- Advertisement -

Nou Set Dos d’Albert Domènech i Òscar Sánchez (Competició)
Completa radiografia de l’escena electrònica de les comarques de Girona que, en el trànsit dels 80 als 90, va ser el planter de la cultura de club a la península gràcies a sales mítiques com Blau, La Sala del Cel o Le Rachdingue.

Sempre Dijous de Joan Porcel (Competició)
Retrat de la cantant Júlia Colom, una noia de vint-i-pocs anys que busca una veu pròpia, amb un peu a les tonades populars de la seva terra i l’altre a les noves músiques electròniques i urbanes, entre les seves arrels a Mallorca i la seva formació a Barcelona. 

Excedlents

My darling Vivian de Matt Riddlehoove
La molt sorprenent i molt oculta història de Vivian Liberto, la primera dona de Johnny Cash, esborrada de la ‘història oficial’ de la música country, és finalment explicada per les quatre filles que ella va tenir amb ‘L’Home de Negre’.

Rockfield: The Studio on the Farm de Hannah Berryman
Fa 50 anys, dos germans gal·lesos van muntar un estudi residència a la seva granja. Vaques i porcs han vist passar des de Black Sabbath, Hawkwind, Queen i Simple Minds fins a Oasis, The Stone Roses, The Charlatans o Coldplay.

Universe de Nick Capezzera i Sam Osborn
Wallace Roney, trompetista que sempre va carregar el pes d’haver estat apadrinat per Miles Davis, s’enfronta al repte de portar en directe una complexa i inèdita simfonia composta per al quintet de Davis fa mig segle.

Per consultar la programació completa de l’In-Edit o per a més informació sobre el funcionament en línia, consulteu el web oficial del festival.

- Advertisement -
Jordi Sardiña
Periodista, professional, des de 1999, cinèfil, passional, des de tota la vida, ja que el cinema l'ha acompanyat sempre, tant en els bons com en els mals moments. La seva trajectòria laboral no sempre ha estat lligada al Setè Art, perquè s'ha guanyat la vida com a consultor de Màrqueting-Comunicació en diferents empreses de sectors diversos. Col·laborar amb 'El Cinèfil' li permet transmetre tot el que ha après i continua aprenent veient cinema. Llarga vida a la pantalla gran (i petita)!

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents