Qui ens anava a dir que en una revista de cine acabaríem barrejant la política amb l’humor gràfic. I tot plegat amb el cine com a excusa i el Saló del Còmic com a escenari. I és una de les exposicions més interessant d’aquesta 35è certamen no va de superherois sinó del “nou líder del món lliure”. I gran part de les paròdies dels il·lustradors seleccionats tenen un rerefons cinèfil amb un humor molt àcid i fresc.
El nou president dels Estats Units és un polític atípic que que no deixa ningú indiferent. La seva peculiar personalitat ha aconseguit acaparar la mirada de dibuixants d’arreu del món, que l’han convertit en la diana de sàtires de tots els tipus amb estils molt diferents. L’exposició Retratant a Donald Trump, comissariada per l’humorista gràfic Jaume Capdevila ‘Kap’ compta amb les creacions de ninotaires d’arreu del món amb el polític ros més famós del planeta… Amb el permís de Putin.
Humoristes, il·lustradors i tota mena d’activistes del llapis, satiritzen Trump de forma despietada “per desvetllar consciències i revelar les conseqüències de les seves accions irreflexives i les seves polítiques de confrontació”, explica Jaume Capdevila. El comissari de la mostra afirma que “alçant un mur de dibuixos, potser aconseguim que la sàtira, l’humor i la mordacitat ens protegeixin de la intolerància i l’estultícia”.
L’exposició compta amb obres dels principals dibuixants de la premsa catalana i espanyola com Forges (El País) Manel Fontdevila (ElDiario.es), Ferreres (El Periódico), Puebla (ABC) o Gallego y Rey (El Mundo), així com els vinyetistes d’El Jueves, Mongolia i Orgullo y Satisfacción, al costat d’altres dibuixants com Andreu Buenafuente.
També hi ha exposada la sàtira és un llenguatge universal tot fen un tomb per l’obra dels principals humoristes de la premsa internacional actual, entre els que hi ha Patrick Chappatte (The New York Times), Ann Telnaes (The Washington Post), o Ángel Boligán (El Universal, de Mèxic), o dibuixants de les principals revistes humorístiques del planeta, des de The New Yorker a Charlie Hebdo.