‘Fuego’: amb amor i interès

- Advertisement -

Fuego comença amb unes idíl·liques escenes de la parella protagonista, Sara i François, a una platja paradisíaca acompanyada per una plàcida música. Estant de vacances tot és fàcil, no hi ha pressions, tot és maco i l’amor es reforça (tot i que a vegades és a l’inrevés). La fi de les vacances, l’amor continua, però es fa present la rutina de la vida i la feina, els compromisos familiars i socials, el tedi… i la passió s’esvaeix. No seria estrany que l’aparició en la vida d’un antic amant de la protagonista, capgiri el seu present fins al punt de plantejar-se la infidelitat.

Fuego no és una cinta simple sobre adulteris és un drama intens sobre el respecte a un mateix i el compromís dintre de la parella. Claire Denis, directora i guionista del film, usa gran part del metratge a descriure uns personatges rics, complexos. Sabem que Sara és una compromesa presentadora de ràdio que parla de problemes geopolítics mentre que François s’ha d’encarregar de l’esgarriat fill que té amb una altra dona mentre es fa càrrec de la seva mare.

- Advertisement -

Fuego_1

- Advertisement -

La directora de Fuego és Claire Denis, una realitzadora de culte francesa de poca o nul·la distribució al nostre país però molt coneguda als festivals de cinema. Els seus primers films, entre els que podríem destacar Beuau Travail, El intruso 35 Rhums, se centra en personatges masculins austers, esquerps o traumatitzats. Personatges durs, com el d’Una mujer en África, enfrontats a les circumstàncies que els envolten i en una crisi de definició personal. L’any 2017, Denis presenta Un bello sol interior, i la seva filmografia fa un tomb. Tot i que la recerca de la identitat personal és un factor important, la directora explora nous terrenys menys torturats i més contemporanis. Un nou tipus de viatge emocional que ha continuat desenvolupant a High Life, una cinta futurista protagonitzada per Robert Pattinson en el paper d’un astronauta en convivència interplanetària amb la seva filla i, a la recentment estrenada, Fuego.

A ningú no se li escapa que un dels trets distintius d’aquest gir a la seva filmografia és l’aparició a les darreres cintes de Juliette Binoche, una de les grans actrius del cinema europeu. Aquesta encarna una dona prenent les regnes de la seva vida enfront del tedi de la quotidianitat, en aquest cas una parella erosionada. Una dona capaç de proposar un distanciament per aclarir les seves idees.  Enfront ella, un Vincent Lindon dubitatiu, gelós i insegur davant la possibilitat de ser enganyat amb el seu millor amic o separar-se. Un Lindon que, estimulat pel savoir faire  de la Binocheés capaç de compondre un personatge molt diferent dins de la seva filmografia.

Veredicte

El millor: el duel interpretatiu entre Binoche i Lindon.

El pitjor: la seva manca d’humor.

Nota: 8

- Advertisement -
Jesús González Notario
Mestre i historiador de l’art. Ha escrit sobre cinema a 'El núvol', 'Tribuna Maresme' o 'Crazy Friday' i també a 'El Cinèfil' com a Hotel Elèctric (una associació per fer promoció del cinema). També ha participat com a crític de cinema a diversos programes de Mataró Ràdio. Forma part de l’Associació Catalana de la Crítica i de l’Escriptura (ACCEC). Ha cobert nombrosos festivals de cinema catalans i ha participat a com a jurat FIPRESCI a festivals internacionals com Motovun (Croàcia) i Odessa (Ucraïna). També ha estat jurat de festivals com el D’A Film festival, BCN Film Fest o el Barcelona International Gay & Lesbian Film. A l’actualitat està molt interessat en el cinema Queer/LGTB i la crítica amb perspectiva de gènere.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents