‘Fast & Furious 9’: gas a fons i molta més acció

- Advertisement -
- Advertisement -

Fast & Furious és una de les sagues cinematogràfiques recents més longeves, que ja acumula dues dècades, i sobretot un bon vehicle, mai millor dit, d’entreteniment, i que els seus fans esperen cada nou lliurament amb més ganes que l’anterior. I la mostra està en què durant aquests quasi 20 anys no ha fet més que augmentar la legió de seguidors. L’estrena de la novena pel·lícula estava prevista l’any passat en plan pandèmia, però l”Efecte Coronavirus’ l’ha fet endarrerir un any i arriba als cinemes aquest 2 de juliol. Aprofitant l’estrena anem a fer un repàs de les aventures de Vin Diesel i companyia al volant. 

Abans d’estrenar la seva 9a entrega la saga acumula 5.891 milions de dòlars recaptats arreu del món… Però tot va començar l’any 2001 amb la cinta dirigida per Rob Cohen (Dragonheart), aquí titulada lliurement A todo gas, de la qual ni el públic, i encara menys la crítica, esperava gran cosa, ja que es tractava d’una producció al voltant de gang bands i carreres de cotxes il·legals, i poc més. La parella protagonista, Vin Diesel i Paul Walker eren encara un projecte d’estrelles cinematogràfiques, que tot just acabaven de debutar; el primer amb la pel·lícula de ciència-ficció de sèrie B, ara ja considerada de culte, Pitch Black, i el segon amb el film d’intriga universitària The Skulls, també dirigida per Cohen. Sense oblidar el debut de Michelle Rodríguez a la primera divisió del Setè Art i que la va portar a coprotagonitzar una altra saga interminable com Resident Evil al costat de Milla Jovovich.

Sorprenentment, el film va agradar, i molt, i va fer que al cap de només dos anys s’estrenés la segona part amb Diesel i Walker repetint com els ja mítics Toretto i O’Conner, respectivament, i substituint Rodríguez per Eva Mendes (Ghost Rider), a la que també li va servir de trampolí professional com a la seva antecessora.  En aquesta ocasió, el director escollit va ser el realitzador de culte, ja desaparegut, John Singleton (Boyz N the Hood) per donar-li una ‘mica’ de prestigi a la saga. L’èxit de públic es va repetir, que no el de crítica, igual que amb la primera part, i tres anys després, nou lliurament a tall de reboot/spin off, quan aquests termes encara no estaven tan de moda com ara, titulat The Fast and the Furious: Tokyo Drift, amb un dels directors més veterans de la saga, Justin Lin (Star Trek Beyond), que ha dirigit un total de sis lliuraments, incloent la novena i la desena, que s’estrenarà, previsiblement, el 2022. 

L’aventura nipona, per problemes d’agenda de les dues, ara sí, noves estrelles, no va comptar amb Walker, que estava rodant a les ordres de Clint Eastwood Banderes dels nostres pares, i només amb una petita aparició de Diesel, que estava sent dirigit per Sidney Lumet a Declareu-me culpable. Tot i això, el motor no es va calar i va ser un altre èxit de taquilla, en aquest cas més a Àsia, per raons òbvies. Els tres següents lliuraments, un cada dos anys, estaven assegurats amb Lin al volant, que va signar un contracte blindat per seguir conduint la saga pel camí de l’èxit. La ja franquícia encara es va fer més gran en incorporar, a la cinquena part, al nou fenomen del cinema d’acció, Dwayne Johnson. La participació d’Elsa Pataky segur que no hi va tenir res a veure. 

Després de canviar de director per a la setena part, passant de Justin Lin a James Wan, el director de terror de moda gràcies al llançament d’una altra saga incombustible, Saw, vindria la no tan segura vuitena part. I diem no tan segura perquè la inesperada mort de Paul Walker en un tràgic accident de trànsit va fer perillar la saga. Malgrat això, es va estrenar i, contra tot pronòstic, es va convertir en la pel·lícula més taquillera de totes. Està clar que la fórmula bigger than life que va posar en pràctica el nou realitzador, F. Gary Gray (Men in Black International), i l’espectacular repartiment, on repetia Jason Statham i Michelle Rodríguez, i incorporava com a la dolenta de la funció a una més que convincent Charlize Theron.

Abans d’arribar a la novena i més recent part de la saga més ràpida i furiosa, no podem acabar sense de parlar, ara sí, de l’spin off Fast & Furious: Hobbs & Shaw amb els altres protagonistes de la franquícia, Johnson i Statham. El director d’una altra exitosa saga John Wick, juntament amb Chad Stahelski, ofereix el producte que els fans volen, però amb un punt més divertit que vol fugir del cànon i obre noves vies d’explotació cinematogràfica, que és del que es tracta, al cap i a la fi.

Aquest maig l’acció torna a la gran pantalla… però heu de saber que no només es prepara una 10a i 11a entrega sinó que també hi ha previst un spin-off liderat per dones al volant una seqüela de Hobbs & Shaw (que també era un spin-off de la saga). Sens dubte aquest és un dels productes estrella d’Universal i ja sabem que Hollywood treu tot el suc que pot als seus èxits.

- Advertisement -
Jordi Sardiña
Periodista, professional, des de 1999, cinèfil, passional, des de tota la vida, ja que el cinema l'ha acompanyat sempre, tant en els bons com en els mals moments. La seva trajectòria laboral no sempre ha estat lligada al Setè Art, a part dels blocs 'propassionals' que ha creat (el darrer, coachingcinema.wordpress.com), ja que s'ha guanyat la vida com a consultor de Màrqueting-Comunicació en diferents empreses de sectors diversos. Col·laborar amb 'El Cinèfil' li permet transmetre tot el que he après i segueix aprenent veient cinema (o sèries). Llarga vida a la pantalla gran (i petita)!

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents