‘Espejo, espejo’, el joc de miralls de la personalitat

Quatre empleats d’una oficina es preparen per a la celebració dels 50 anys de l’empresa de cosmètica on treballen. Mentre intenten resoldre certs problemes personals i professionals entre ells es forjarà una revolució de reflexos psicològics que canviaran el seu destí. Aquest és l’argument del film Espejo, espejo, que després d’inaugurar el BCN Film Fest va arribar als cinemes el maig als cinemes. Aquest setembre, però ja podem gaudir del seu humor negre a Netflix.  

El realitzador barceloní Marc Crehuet dirigeix i escriu Espejo, espejo, el seu segon llargmetratge de ficció, després de l’èxit de El Rei Borni (2016), que va aconseguir vuit nominacions als Gaudí i un al Goya a la Millor Director Novell. La cinta és una comèdia coral protagonitzada per Santi Millán, Natalia de Molina, Malena Alterio, Carlos Areces, Betsy Túrnez, Toni Acosta, Carlos Bardem, Silvia Abascal, Antonio Resines, Loles León, Anna Bertrán, Luis Bermejo, Bárbara Mestanza i Marta Tomasa. A més, té el trist honor de ser el darrer film on podem veure Verónica Forqué actuant fent, en aquest cas de mare de Santi Millán en un breu però intens paper. 

“En una societat que tendeix a voler eliminar les contradiccions, a fer-nos creure que les coses són blanques o negres, penso que és important reivindicar el terreny del gris de la indefinició que ens defineix”

Marc Crehuet, Guionista i director

El leitmotiv de la pel·lícula, segons paraules del mateix Crehuet, és “la lluita interior a través de la relació de quatre personatges amb els seus propis reflexos. Els nostres actes són els que ens acaben definint, però abans de prendre qualsevol decisió, una part de nosaltres s’ha d’imposar a l’altra”. I afegeix, “vull que l’espectador es diverteixi sent testimoni de les disputes que els protagonistes tenen amb si mateixos i que els porten a actuar d’una manera o altra”.

Foto: Quim Vives

Espejo, espejo és una pel·lícula produïda per Rodar y Rodar, responsable d’èxits com El Orfanato (2007), El Cuerpo (2012) o El fotógrafo de Mauthausen (2018), ‘Nos gusta el cine A.I.E’, compta amb la participación de RTVE, TV3 i Netflix. L’empresa catalana Filmax és l’encarregada de la distribució.

JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents