60 empreses catalanes s’internacionalitzen al Festival Cannes

Més de 120 professionals relacionats amb la indústria audiovisual representant 60 empreses estan aquests dies al Festival de Cannes movent els seus productes per internacionalitzar-los. Productors, distribuïdors, festivals, directors, actors i agents internacionals de vendes del nostre país van de reunió en reunió amb l’objectiu de buscar aliances fora de les nostres fronteres. El Marché du film és l’espai on passa tot això, un mercat que funciona en paral·lel a les seccions oficials del certamen i que acull professionals d’arreu i els posa en contacte. En altres paraules, és el congrés o la fira més important del món on es tanquen tota mena de negocis relacionats amb el cinema i les sèries.

La presència a les seccions oficials

Més enllà del Marché du film i a la llum de tots els focus mediàtics hi ha dues pel·lícules amb participació catalana que han estat seleccionades de manera oficial a Cannes. Albert Serra torna a Cannes amb Pacifiction que ens situa a una illa de la Polinèsia Francesa, on l’alt comissari, un home de naturalesa turbulenta i gran diplomàcia, viu entre les altes esferes de la política i l’estrat social més baix dels seus conciutadans. El conflicte com a forma de vida el portarà a prendre decisions temeràries contra el seu estatus polític.

Albert Serra torna a Cannes amb ‘Pacification’

Per la seva banda, la coproducció catalana As bestas, de Rodrigo Sorogoyen es projecta a la secció Cannes Premiere, dedicada a les estrenes mundials. El film  produit per Arcadia Motion Pictures, Le pacte, Cronos Entertainment, Caballo Films està protagonitzat Antoine i Olga, una parella francesa que es va instal·lar fa temps en un llogaret de l’interior de Galícia. Allà porten una vida tranquil·la, encara que la seva convivència amb els vilatans no és tan idíl·lica com voldrien. Un conflicte amb els seus veïns, els germans Anta, farà que la tensió creixi al llogaret fins a assolir un punt de no retorn.

A més, també trobem presència de talent català a la secció paral·lela al Festival de Cannes, Semaine de la Critique, dedicada al descobriment de cineastes emergents, amb la participació d’Anna Fernández de Paco, directora del curtmetratge Nisam je stigao voljeti / I didn’t make it to love her.

A l’estand oficial de Catalan Films, a més s’ha posat una sala online de projeccions pròpia a disposició dels interessats. Catalan Cinema acull la projecció de producció catalana que cerquen agent de vendes i distribució en festivals. Una finestra per a donar a conèixer els films de ficció i documental més recents que mostren la diversitat i la riquesa de la producció catalana.

Foto: JR Armadàs

A més, enguany se celebren de nou els market screenings presencials al Marché du Film. En total, 29 produccions catalanes es projectaran i estaran disponibles per als agents de la indústria internacional. En altres paraules, totes aquestes pel·lícules s’exhibeixen en sales de projecció privades reservades als compradors per ser valorades i, en cas d’èxit, venudes a diversos territoris del planeta.

Altres notícies sobre Cannes 2022

Sitges impulsa el terror català de Jaume Balagueró a Cannes

5 curiositats que hauries de saber sobre el Festival de Cannes

JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit dos curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents