A cada roda de premsa del Festival de Sitges el seu director Ángel Sala subratlla que Catalunya és una potència del gènere fantàstic. No ho diu per dir… Com a màxim responsable del certamen ha vist molt de cine i no li tremola la veu en destacar la qualitat de les propostes cinematogràfiques que surten de casa nostra. És per això que cada any el Festival Internacional de Cinema de Catalunya programa una bona colla de llargmetratges amb segell català. Enguany aquesta és la collita.
Black hollow Cage de Sandrac González-Perellón
Una de les dues propostes catalanes que forma part de la Secció Oficial Competició. Aquesta és una proposta de ciència ficció i terror que va rebre una Menció Especial del Jurat al Bifan, el Festival de Cinema Fantàstic més important de l’Àsia celebrat aquest juliol a Bucheon, Corea de Sud. Segons el veredicte el film “fa un ús impressionant de temàtica de ciència ficció per explicar l’angoixa d’una família trencada. Amb un excel·lent disseny de so i un ús embruixat de l’espai, Black Hollow Cage és original per l’ús intel·ligent de les referències que van des de Tarkovsky fins als contes minimalistes de viatges en el temps com Primer“.
L’argument gira al voltant d’una nena que viu reclosa amb el seu pare i un gos llop blanc en una estranya casa enmig del bosc. Un dia, la nena troba un rar artefacte cúbic entre els arbres amb la capacitat de canviar el passat. Com acostuma a passar en aquests casos jugar amb el temps no és pas una cosa que et puguis agafar a la valenta.
Tramunana 9/10 20.15h i 11/10 8.30h + Auditori Melià 10/10 18.45h
Matar a Dios de Caye Casas i Albert Pintó
Humor negre al poder i a la Secció Oficial Competició. Matar a Dios és l’ópera prima del tàndem Caye Casas i Albert Pintó. L’argument és prou sucós i està clar que dóna per fer comèdia… El Carlos convida el seu pare i al seu germà a passar un agradable cap de setmana amb ell i la seva dona Ana en una aïllada casa enmig del bosc, quan irromp un nan barbut i esparracat que diu que és Déu… Fins aquí tot (més o menys correcte) però el cas és que Déu amenaça amb destruir a tota la humanitat al matí següent i ells han estat triats per escollir a les dues persones que es salvaran de l’extermini.
Ara el destí de la humanitat recau en un depressiu, una dona que no pot tenir fills, un banyut i un avi amb problemes de cor que evidentment voldran estar al nou món. Això vol dir que n’hi ha dos que hauran de morir… Aquest projecte d’Alhena produccions està escrit i dirigit per Caye Casas i Albert Pintó, que debuten en la direcció de llargmetratge després de l’exitós curt NADA S.A. i el seu proper treball RIP, que veurem també a la 50a edició del Festival de Sitges. Matar a Dios encara no té data d’estrena prevista però tot apunta a que serà un dels títols a tenir en compte per la propera tardor/hivern. El film està protagonitzada per Eduardo Antuña, Itziar Castro, Boris Ruiz, David Pareja i Emilio Gavira. Encara no s’ha fet públic el tràiler però si podem veure un parell d’imatges dels rodatge de la pel·lícula.
Tramuntana 11/10 i 20.30h + Auditori Melià 12/10 20.15h
Muse de Jaume Balagueró
Fa 4 anys que no veiem un film de Jaume Balagueró i els fan ja no poden esperar més. Després de tancar la saga zombi amb Rec 4 (2013) torna a Sitges amb un projecte que fa any que preaparava. Serà el seu segon rodat en anglès 14 anys després de Darkness. Produïda per Filmax, la cinta narra la història d’un policia que torna a la feina després d’un període de baixa motivat per la tràgica mort de la seva xicota. L’home veurà com un somni recurrent que no el deixa dormir es fa realitat: una dona és brutalment assassinada igual que al seu malson. El film és una adaptació de la novel·la La dama número 13 (2003) de l’escriptor espanyol José Carlos Somoza.
El projecte es va presentar al Coming Soon de l’edició anterior del Festival de Sitges on el mateix Jaume Balagueró va obrir la sessió de futurs projectes catalans donant detalls de Muse. “Vaig llegir el llibre i vaig veure ràpidament que allà hi havia una pel·lícula especial i aterridora. De fet, ja vaig fer el guió fa 14 anys però llavors va venir REC i tot va canviar”. Balagueró ha definit Muse com “una pel·lícula molt atmosfèrica amb que ens transportarà a ambients universitaris”. El film estarà interpretat per Elliot Cowan i Charlotte Vega (Velvet) i Christopher Lloyd (saga Back to the future) i Franka Pontente (saga Bourne) també formaran part del càsting juntament amb Leonor Watling i Carlos Lasarte l’únic actor que ha estat en tots els films de Balagueró.
Auditori Melià 7/10 8.30h i 22.45h + Retiro 8/10 22.30h
La pell freda de Xavier Gens
Fa catorze anys que l’escriptor català Albert Sánchez Piñol va treure a la venda la seva obra La pell freda, un inquietant relat que barreja terror, ciència-ficció i aventures. Des d’aleshores s’ha traduït a 35 llengües i és un dels llibres catalans que més ressò internacional ha tingut. El pròxim 20 d’octubre, arribarà a la gran pantalla l’adaptació cinematogràfica del director francès Xavier Gens, amb David Oakes (Los Borgia), Ray Stevenson (Divergent) i Aura Garrido (El ministerio del tiempo) com a protagonistes. Abans però, passarà per Sitges.
El film va començar a rodar-se l’any 2015 i és un dels més esperats de l’any tenint en compte que es basa en una obra literària d’enorme èxit. El rodatge va fer-se entre volcans a Lanzarote i les platges de Cap de Ras a Llançà pels exteriors. La intenció de les diferents productores (Babieka Films, amb la col·laboració de la catalana Pontas Films i la francesa Ink Connection) és que el projecte tingui un abast internacional i no només limitar-se al mercat català.
Auditori Melià 10/10 8.30h i 11/10 22.45h + Retiro 12/10 22.45h
Marrowbone de Sergio G. Sánchez
El guionista que va guanyar el Goya al millor guió per El orfanato (2007), va ser nominat per Lo imposible (2012) i Fin, i autor de la taquillera Palmeras en la nieve, fa el debut com a director amb el film Marrowbone, un thriller psicològic on el terror es manifestarà de manera misteriosa. Amb aquesta opera prima vol seguir les passes del seu amic J.A. Bayona, el qual hi exerceix de productor executiu. La història se centra en quatre germans que després de la mort de la seva mare tenen por que els separin, així que decideixen amagar-se del món a una granja abandonada. Però les velles parets d’aquest lloc amaguen un terrible secret.
Produïda per Telecinco Cinema i Lions Gate International compta amb un elenc de joves nous talents com Anya Taylor-Joy (The Witch o Split), George Mackay (Captain Fantastic o Ophelia), Mia Goth (A Cure for Wellness o The Survivalist) i Charlie Heaton (sèrie Stranger Things o As You Are).
Auditori Melià 8/10 17.15h
Drácula Barcelona de Carles Prats
L’any 1969, Jesús Franco i Christopher Lee rodaven El conde Drácula a Barcelona. Paral·lelament, Pere Portabella donava compte d’aquella filmació a Vampir-Cuadecuc. Gènere i art i assaig no havien estat mai tan a prop.
Drácula Barcelona relata la història d’aquestes pel·lícules germanes en un any on el vampir de Bram Stoker és el protagonista del Festival de Sitges. La projecció d’aquest documental es farà abans de la pròpia versió de El conde Drácula de Jesús Franco que centra la peça. Tot plegat serà al Casino Prado el dia 12 d’octubre.
Prado 12/10 16:00h
The supers de Yolanda Torres
Paul, Tyler i Stan, tres superherois de pà sucat amb oli, i alhora treballadors municipals a la Ciutat de la Justícia, perden les seves llicències superheròiques (i conseqüentment les seves feines) en el moment en què les seves vides personals pateixen un daltabaix. Condemnats a patir una teràpia de grup, han de lluitar per a superar els seus problemes i recuperar la seva autoestima, i descobrir que es necessita més que una capa i unes malles per a ser un heroi.
Els tres superherois lluitaran per superar les seves pors i descobriran que cal alguna cosa més que una capa per ser un heroi. Una nova producció d’Afilm International Film Workshop, realitzada per alumnes i professors d’aquesta escola de cinema ubicada a Sitges.
Prado 5/10 14:30h