Kane Pixels, àlies del jove nord-americà Kane Parsons, va penjar a principis del 2022 al seu canal de YouTube, The Backrooms (Found Footage), quan tenia 16 anys, un curtmetratge de nou minuts que de seguida es va convertir en un fenomen viral i que ja acumula més de 44 milions de visualitzacions. I ara, amb només 17 anys, la famosa productora A24 (A Ghost Story, Hereditary, The Lighthouse), especialistes a donar-nos històries de terror originals i colpidores, l’ha fitxat per a fer-ne una pel·lícula. Shawn Levy (Stranger Things, The Adam Project) i James Wan (Saw, Insidious) en seran els productors.
The Backrooms és un original exercici de suspens, una nova classe de terror psicològic molt ben executat, on es mostra gent enmig d’atmosfèriques i misterioses habitacions buides dins d’edificis estranys. Són habitacions que potser habiten paral·leles a la nostra realitat, però tot està envoltat d’un gran misteri. De fet, la història ja s’ha convertit en un petit serial, amb 15 curtmetratges més que van dels 2 als 15 minuts, tots disponibles al mateix canal. En ells se’ns dona informació amb comptagotes del que es pot estar coent dins una trama narrativa que a poc a poc es va construint. El conjunt, doncs, ha creat un aire de misteri important, amb molta mitologia al darrere, un seguit de teories i reflexions i moltes preguntes que encara no tenen resposta.
Habitacions misterioses
Kane Pixels ja es defineix ell mateix com a director de cinema i artista d’efectes especials. Si alguna cosa destaca d’aquests vídeos, és el treball atmosfèric i visual tan expressiu, amb l’ajuda d’una edició de so molt competent i una música immersiva que ajuden a crear aquest ambient estrany i misteriós de tensió (sembla ser tot fet per ell). Encara que no ho sembli molt del metratge són efectes visuals, i molt realistes, on ens podem trobar els suposats primers vídeos dels anys 80 i 90 (un esperit molt ben reeixit), que van des d’experiments, desaparicions, proves, exploracions i troballes científiques inexplicables i ensurts garantits, sempre en habitacions estranyes i localitzacions curioses. També hi ha molts detalls visuals i sonors que poden donar pistes de tot el muntatge, on alguns ja parlen de viatges en el temps o conspiracions governamentals.
Per què existeixen aquestes habitacions? Quin és el seu propòsit? Qui les va idear? Formen part d’una trama corrupta del govern americà, amb l’ajuda d’algun altre país? L’empresa Async sembla estar-hi al darrere, però, qui la dirigeix? Quin és el seu objectiu?
Tot plegat és un exercici experimental que a voltes recorda al THX 1138 de Lucas o al Cube de Natali pel treball sonor i ambiental, tot i que també hi podem trobar tocs de la sèrie Lost i les seves “caixes misterioses”, Expedient X pel seu terror psicològic i conspirador, o el joc d’ordinador Half-Life pel tema científic en primera persona i exploració en espais tancats, sense saber encara si han sigut influències pel seu creador, tot dins una possible trama d’investigació i programes secrets. Un projecte novell, però amb les idees clares que pensar que ha sortit de la ment d’un jove de 17 anys encara ho fa més inversemblant. Esperarem, doncs, amb ànsia, la nova proposta d’A24.