El cinema social es reivindica al CLAM

- Advertisement -

Entre els dies 12 i 22 d’octubre els cinemes Bages Centre de Manresa es convertiran en la seu central del CLAM, el Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, que arriba a la seva 19ª edició. Amb dinou anys de trajectòria i amb més de 30 entitats implicades, el CLAM ha aconseguit fer-se un nom, reivindicant-se com el gran festival de cinema del Bages, donant representació a les causes socials de la comarca, Catalunya, Espanya, Europa i el món.

A més a més, la importància del Festival no es limita a la qualitat de la seva programació i el prestigi dels seus Premis d’Honor, sinó que intenta anar més enllà en la seva particular mirada activista. Juntament amb la Fundació Universitària del Bages, el CLAM ha creat un laboratori de ciència ciutadana, amb el propòsit de detectar problemàtiques socials i fer una recerca activa de solucions.

- Advertisement -

Any rere any ha anat erigint-se en una cita obligada, arribant a reunir la passada edició fins a 12.000 espectadors entre presencials i en línia. No és estrany que Àlex Gorina, periodista cinematogràfic de Catalunya Ràdio, es referís a ell com “el millor festival al qual podia aspirar ningú al nostre país“.

Una programació triomfadora i uns premiats de luxe

- Advertisement -

La programació d’aquest any, com ja és habitual, està ben farcida de títols que han rebut reconeixements i guardons d’altres festivals. Així doncs, entre els títols més destacats d’enguany hi torbem “Anatomy of a fall” de Justine Triet, guanyadora de la Palma d’Or de Cannes,”Sur l’adamant” de Nicolas Philibert , l’últim Os d’or de Berlin, i el Lleó de Plata de Venècia, “Evil does not exist” de Ryüsuke Hamaguchi.

“Evil does not exist” de Ryüsuke Hamaguchi

Tot i això, el plat fort del festival serà la visita dels dos guardonats amb el Premi d’Honor, els cineastes Olivier AssayasRodrigo Sorogoyen. Amb una trajectoria brillant que l’ha portat a competir fins a 9 ocasions al festival de Cannes, guanyant el premi a millor director per “Personal Shopper” (2016)Assayas (París, 1955) és considerat “un dels retratistes més incisius de la societat contemporània“.

Olivier Assayas

Per la seva banda, el madrileny Rodrigo Sorogoyen (1981), porta una de les carreres més impressionants del panorama cinematogràfic espanyol actual. L’èxit internacional de la seva darrera pel·lícula, “As Bestas“(2022), amb la que se’n emportà diversos guardons entre els Goya i els Cèsars, fou el resultat d’un seguit de grans èxits, entre les quals destaquen les fabuloses “El Reino” (2018), “Que Dios nos perdone” (2016) i la sèrie “Antidisturbios” (2020).

Rodrigo Sorogoyen

El programa complet del festival, així com la resta de Premis d’Honor i convidats, es faran públics el pròxim 3 d’octubre. Una cita a la qual hi estarem ben atents.

- Advertisement -
Joan Miquel Mas Salom
Graduat en Història i periodista vocacional en formació, és un enamorat de la fantasia, el terror i la ciència-ficció. Amb una vida professional caòtica i eclèctica, està sempre pendent de trobar una escletxa de temps per endinsar-se en una bona història, bé sigui entre pàgines com entre pantalles. Pot passar-se hores divagant i sobreanalitzant sèries, pel·lícules i novel·les, una qualitat que explota col·laborant amb 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents