La ‘Creatura’ d’Elena Martín explora el plaer femení

- Advertisement -

La pel·lícula catalana (i en català) Creatura és la més nominada als Premis Gaudí 2024. Amb 15 candidatures és una de les favorites optant a tots els premis importants incloent Millor pel·lícula, Millor Guió i fins a 4 categories interpretatives.

La cinta ja està disponible a Filmin amb l’aval extra de 4 nominacions al Goya incloent la candidatura de millor direcció per Elena Martín. Creatura va tenir la seva première internacional en un entorn de luxe: el Festival de Cannes a la Quinzena de cineastes. Allà ser l’única representant de la nostra llengua al certamen de cinema més important del món. El film, a més, no va marxar amb les mans buides. Va guanyar el premi Europa Cinemas Label, de la xarxa de cinemes que promou el cinema europeu al món.

- Advertisement -

- Advertisement -

Elena Martín es va donar a conèixer com a actriu l’any 2015 a Les amigues de l’Àgata. Dos anys més tard es va posar darrere les càmeres per dirigir (i protagonitzar) la premiada Júlia Ist. Ara, després de diversos treballs com a actriu en produccions com La dona del segle, Suc de síndria o Nosaltres no ens matarem amb pistoles, es torna a posar darrere les càmeres per endinsar-se en la intimitat femenina i en temes com la passió i els tabús que no s’acostumen a tocar en el cinema.

Creatura, una història molt íntima

Creatura explica la història de la Mila, que s’acaba de traslladar amb la seva parella a un poble de la Costa Brava. Una primera discussió posa de manifest les frustracions de tots dos, en part connectades a la pèrdua de desig de la Mila, que començarà un procés d’exploració, tot revivint les vivències de la seva infantesa i la seva adolescència per entendre on s’originen les seves inseguretats, i així poder començar a tenir una relació més honesta amb ella mateixa i amb les persones que l’envolten. 

creatura elena

El guió de la pel·lícula, rodada en llengua catalana, està escrit a quatre mans entre Elena Martín i la també guionista i directora Clara Roquet (Libertad; Costa Brava, Lebanon; Els dies que vindran o 10.000 km). Explica Elena Martín que el film parla “d’educació sexual i del desig femení. Com es va construint una memòria corporal al llarg dels anys i com això afecta la manera de relacionar-se i d’estimar”.

“Despullar-se és el menor del problemes si hi ha emocions pel mig”

Creatura està protagonitzada per la mateixa Elena Martín, en el paper de Mila. El seu xicot és Oriol Pla (Ebre, del bressol a la batalla; Incerta glòria), i els seus pares Àlex Brendemühl (L’ofrena, Stella cadente) i Clara Segura (Mar adentro, Nit i dia). També hi veurem Marc Cartanyà (El cas dels catalans), Carla Linares (Les amigues de l’Àgata, Drama) i Teresa Vallicrosa (Sense sostre, El cor de la ciutat). Clàudia Malagelada i Mila Borràs fan el seu debut interpretant Mila als 15 i 5 anys. Respectivament interpretant la Mila de nena i adolescent. 

La pel·lícula està produïda per Vilaüt Films, Avalon P.C., Elastica Films i Lastor Media, en coproducció amb TV3, amb la participació de Filmin. També té suport d’ICAA, ICEC i Creative Media Europe. 

- Advertisement -
JR Armadàs
JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

spot_img

Articles més recents