Search

‘Com ensinistrar un drac’ arriba als cinemes també en català

La moda dels live-action continua encapçalant les cartelleres, tal com tot just s’està demostrant amb Lilo & Stitch. Però la companyia Dreamworks també ha desenvolupat la seva proposta amb l’adaptació de Com ensinistrar un drac (How To Train Your Dragon). El film original d’animació va ser estrenat el 2010 i es va inspirar en el llibre homònim de la Cressida Cowell. La direcció va recaure sobre els cineastes Dean DeBlois i Chris Sanders. El 2014 es va estrenar la segona part del que va suposar una trilogia que va concloure el 2019. També s’han desenvolupat diverses sèries i curtmetratges sobre aquest univers de dracs que ha estat tot un èxit a escala mundial. Curiosament, el drac protagonista, l’Esdentegat, té moltes similituds en caràcter amb el personatge d’Stitch, ja que Dean DeBlois i Chris Sanders van ser els creadors i directors de Lilo & Stitch.

El pròxim 12 de juny arriba als cinemes l’adaptació en imatge real també dirigida per Dean DeBlois, el qual ha estat al capdavant de totes les cintes. Totes les pel·lícules han estat doblades al català i, en aquesta ocasió, també arriba en la nostra llengua per tal de gaudir d’una producció que suposarà un gran èxit a la taquilla mundial.

Una gran amistat entre un nen i un drac

La història de Com ensinistrar un drac se centra en l’escarpada Illa Mema, on vikings i dracs han mantingut una amarga enemistat durant generacions, Singlot és un noi diferent dels altres. L’enginyós i subestimat fill del cap Stoick l’Immens desafia segles de tradició fent-se amic de l’Esdentegat, un temut drac Fúria Nocturna. El seu insospitat vincle revelarà la veritable naturalesa dels dracs, posant a prova els fonaments de la societat vikinga.

En companyia de la feroç i ambiciosa Astrid i Gobber, l’estrafolari ferrer del poble, Singlot planta cara a un món dividit per la por i la incomprensió. Però quan sorgeix una ancestral amenaça que posa en perill tant a vikings com a dracs, l’amistat d’en Singlot amb l’Esdentegat es convertirà en la clau per a forjar un nou futur. Junts, hauran de recórrer la delicada senda cap a la pau, volant més enllà dels límits dels seus mons i redefinint per sempre el significat de ser un heroi i un líder.

L’elenc està encapçalat per les joves promeses Mason Thames (The Black Phone) i Nico Park (The Last of Us) seran Singlot i Astrid, respectivament. El reconegut actor Gerard Butler serà Stoick, després de posar veu al personatge a les originals. A més, Nick Frost serà el Gobber, Julian Dennison, Gabriel Howell, Bronwyn James i Harry Trevaldwyn seran els amics dels protagonistes.

L’amistat entre el jove viking i el seu drac s’ha consolidat com un clàssic modern. Tal com es pot veure al tràiler, l’adaptació en imatge real mostra un nivell de realisme i detalls que sorprèn gratament. A més, els dracs recreats en CGI s’assemblen molt a seves les versions de les cintes d’animació.

 

ÚLTIMS PODCASTS

Últims vídeos (Youtube)

Search