Cannes 2021: cinema, glamour (i esquivar la Covid)

- Advertisement -

Ajornar el Festival de Cannes el 2020 va ser un daltabaix dels grossos. És per això que aquest 2021, la 74a vegada que se celebra, el festival no ha estalviat esforços ni diners per celebrar l’edició més difícil que es recorda. Moltes coses han canviat respecte el 2019. La primera i més destacada és l’augment de cinemes on es poden veure les pel·lícules. Espais nous allunyats de l’epicentre del Palais acullen aquest any més sessions i més possibilitats de veure pel·lícules que mai. Se suposa que per evitar unes aglomeracions (que inevitablement es donen igualment).

- Advertisement -

Un segon protocol sumat als ja estrictes controls d’entrada (cada sala té detector de metalls i seguretat “aeroportuària”) és el test obligatori. No n’hi ha prou amb el test d’antígens o PCR que fa falta per entrar a França. El Festival té el seu propi sistema. Sense un certificat de doble vacuna o un test negatiu de saliva (pel qual has d’escopir en un tubet durant una estona) no pots accedir al Palais des Festivals. Ara bé, si tens acreditació sí pots accedir a tots els altres cinemes. A les sales i quan s’accedeix a qualsevol lloc “interior” cal dur mascareta tot i que no hi ha distància de seguretat entre butaca i butaca.

- Advertisement -

Al Palais, tanmateix, és on es concentra l’activitat més frenètica del certamen. És on hi ha el Grand Théâtre Lumière (i la catifa vermella), les rodes de premsa i photocalls i l’espai del Marché du Film on es concentres els estands de tots els països, productores, distribuïdores, agents de venda. Justament aquesta última zona és la que més afectada s’ha vist per la situació de pandèmia. On altres any no hi havia ni un pam sense un estand aquest 2021 hi ha àrees senceres buides. Països sencers com la Xina, per exemple, no tenen presència enguany i un munt d’empreses estatunidenques no han vingut. No oblidem que el Marché du Film és un saló internacional massiu com per exemple el Mobile World Congress. O sigui és normal que moltes empreses de fora de França hagin decidit no venir. Tampoc s’ha vist la frenètica activitat que acostuma a haver-hi al port on els iots són un espai més de festa i negoci durant les dues setmanes que dura el festival.

El que no ha canviat (per sort) és la programació. Totes les seccions estan plenes de premieres mundials i els cinemes estan plens. Ningú es vol perdre l’oportunitat de presentar la seva pel·lícula a Cannes i aquest 2021 es confirma una tendència que ja fa uns anys que dura: les dones ha pres el protagonisme. No només hi ha moltes realitzadores sinó que molts dels llargmetratges estan protagonitzats per dones i expliquen històries en clau femenina.

- Advertisement -
JR Armadàs
Nascut als anys 80 (amb tot el que això comporta) Joan Ramon Armadàs és Llicenciat en Dret i Periodisme per la UPF. Ha treballat en premsa local a Sant Cugat i en premsa internacional com a corresponsal al Regne Unit i la Xina. Com a escriptor ha publicat tres novel·les, diversos relats curts i ha estat editor d'Edicions Xandri durant 6 anys. En l'àmbit cinematogràfic ha escrit i dirigit una pel·lícula i sis curtmetratges i és el co-director del Sant Cugat Fantàstic i La setmana del Cinema en Català. També ha fet de cap de premsa d'unes quantes pel·lícules catalanes. Des del 2016 és el capità d'aquest vaixell periodístic i cultural anomenat 'El Cinèfil'.

Articles relacionats

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Articles més recents