Tot i que vam haver d’esperar 13 anys per a poder tornar a passejar amb els Na’vi pels paisatges de Pandora a Avatar: El sentit de l’aigua, la tercera entrega de la franquícia és més a prop del què pensem. El director, James Cameron, ja va confirmar els seus plans per a cinc seqüeles, però en aquesta ocasió el temps d’espera entre cada una serà d’uns 3-4 anys. La tercera part, que porta per títol Fire and Ash s’estrenarà a finals d’any de 2025, el 19 de desembre. Tal com va passar amb les dues entregues anteriors, sembla que l’aposta per a convertir les aventures dels Na’Vi en èxits nadalencs es manté.
Primeres imatges i confirmacions
Malgrat el temps d’espera en aquesta ocasió sigui menor, això no vol dir que hagin escatimat en recursos. De fet, la producció de la tercera part, així com el seu rodatge, es van fer simultàniament amb la segona part. El rodatge va començar l’estiu de 2017 i va acabar el 2020, tot i haver de parar-lo momentàniament a causa de la pandèmia de COVID. Després, però, han hagut d’afrontar una llarga i farragosa postproducció. Malgrat les primeres informacions que revelaven que Cameron tenia fins a 9 hores de metratge s’han desmentit, sí és cert que els retalls al material en brut seran significatius. Per no parlar de la feinada que porten els efectes especials marca de la franquícia.
Si bé no tenim, òbviament, detalls clars de l’argument, les informacions més recents parlen de canvis importants en la franquícia. Per una banda, apareixerà un clan antagonista, el clan de la cendra, marcant una distància amb la dinàmica de relacions entre els habitants de Pandora. Alhora, part de l’acció es desenvoluparà a la Terra i, a més, tornarem a tenir un bot temporal important. Això podria indicar que en el futur ens allunyarem de la família Sully, però de moment no s’ha confirmat.
El que sí que s’ha confirmat és el repartiment, que compta amb els actors habituals i algunes incorporacions. Continuen així Sam Worrington, Zoe Saldaña, Sigourney Weaver i Kate Winslet, alhora que s’hi afegiran Oona Chaplin (Joc de Trons), Michelle Yeoh (Everything, Everywhere, All at once) i David Thewlis (Harry Potter i el pres d’Azkaban). Pel que fa a la direcció, James Cameron continua al capdavant de tot el projecte com havia fet amb les entregues anteriors. El guió, en canvi, el signa Shane Salermo.
Tot i que encara quedi més d’un any per a la seva estrena i els detalls arribin amb comptagotes, aquest novembre s’han fet públiques cinc imatges d’art conceptual que ens avancen el què ens espera. Ara només queda esperar i veure si, com l’anterior entrega, podrà veure’s amb doblatge en català.