El passat 27 de juliol va començar la 10a edició de l’Atlàntida Film Fest, el festival de Filmin. A Palma de Mallorca, seu física per cinquè any consecutiu, l’esdeveniment va tenir lloc fins al 2 d’agost, mentre que a la plataforma online la programació es pot seguir veient fins al 27 d’agost.
A la versió online del festival es poden veure més de 100 títols de 25 països europeus diferents, que analitzen la realitat, els problemes i els reptes del Vell Continent i els seus habitants. D’entre tots ells, volem destacar els que considerem els deu títols imprescindibles que tot cinèfil hauria de veure.
Adoration de Fabrice DuWelz
El Paul viu amb la seva mare en una clínica psiquiàtrica, on ella hi treballa com a infermera. Passa els dies jugant al bosc i cuidant d’ocells ferits. Un dia coneix a la Gloria, una jove pacient nouvinguda a l’hospital, i decideix fugir amb ella.
L’adoració pot portar a la perdició, si el cor no passa pel filtre de la raó. ‘Amour fou’ adolescent per als quals busquin mirades diferents. Quan Romeo Et Juliette va trobar Moonrise Kingdom.
Blind Spot de Patrick Mario Bernard i Pierre Trividic
Dominick té un do des que era molt petit: és capaç si es fes invisible sempre que ho desitja. Un dia el seu propi poder s’escapa del seu control, amb terribles conseqüències. Durant el procés, Dominick coneix a un altre noi que casualment comparteix la seva mateixa habilitat i al qual sembla terroritzar-li la idea de poder perdre-ho.
Un assaig sobre la invisibilitat, que va més enllà del seu embolcall superheroic per aprofundir en l’alienació de l’ésser humà a la societat. Quan The Invisible Man va trobar Blindness.
Burning Ghost de Stéphane Batut
Juste divaga pels carrers de París buscant a persones que només ell pot veure. Rep d’aquestes els seus últims records, abans d’enviar-les a l’altre món. Un dia, una noia jove anomenada Agathe ho reconeix. Ella està viva, ell és un fantasma.
Una bella història d’amor de fantasmes que destil·la elegància i bellesa en tots els seus fotogrames. Una profunda reflexió sobre la vida i la mort. Quan Ghost va trobar Amelie.
Moffie d’Oliver Hermanus
Basada en l’autobiografia de André-Carl Van der Merwe, narra la història d’un recluta que s’embarca en el servei militar a la Sud-àfrica de 1981.
El sense sentit dels conflictes bèl·lics i les ànimes que arrossega, independentment de la seva raça o condició. Un dur i, a la vegada, tendre retrat de la Sud-àfrica de l’Apartheid. Quan Full Metal Jacket va trobar Brokeback Mountain.
Pelican Blood de KatrinGebbe
La idíl·lica vida d’una mare canvia sobtadament quan adopta a la seva segona filla, que passa de ser tímida i encantadora a ser perillosa i incontrolable.
Una visió terrorífica, en el sentit més ampli, sobre el procés d’adopció i les conseqüències emocionals en mares adoptives i filles adoptades. Quan The Exorcist va trobar The Horse Whisperer.
Supernova de Bartosz Kruhlik
Tres homes, un lloc i un succés que canviarà la vida de cadascun d’ells.
Un atropellament amb fugida és l’excusa argumental per a disseccionar l’ésser humà en situacions extremes. Les estrelles també s’apaguen. Quan Crash va trobar Crash.
Surge d’Aneil Karia
El callat i tímid Joseph viu de manera modesta a Londres, alternant entre el seu solitari apartament i l’aeroport en el qual treballa com a membre de seguretat. Després d’una sèrie d’estranys incidents, decideix deixar enrere els seus bons modals per a protagonitzar una increïble i frenètica aventura pels carrers de la ciutat.
Enèrgica opera prima a un elèctric Ben Whishaw, que manté la tensió durant tot el metratge, gràcies al seu ritme diabòlic i un muntatge trepidant. Quan Joker va trobar Good Time.
System Crasher de Nora Fingscheidt
En la seva salvatge cerca d’amor, l’enèrgica i indomable Benni, una nena de 9 anys abandonada per la seva mare i que viu en una família d’acolliment, porta a tots al seu voltant a la desesperació.
Un perenne nus en la gola és el que provoca aquest drama social sobre una infantesa trencada per la falta d’amor. Impressionant, la jove Helena Zengel. Quan El Orfanato va trobar Run, Lola, Run.
Thalasso de Guillaume Nicloux
Han passat cinc anys des del segrest de Michel Houellebecq. Michel i Gérard Depardieu es troben en una cura de tractament de Thalasso en Cabourg. Junts intenten sobreviure al pla de salut que l’establiment pretén imposar-los. Mentre Michel segueix en contacte amb els seus antics segrestadors, esdeveniments imprevistos vénen a interrompre el seu programa.
La persona transcendeix al personatge, i viceversa, en aquest narcisista i sarcàstic retir amb més (falsa) psicoteràpia que (real) talassoteràpia. Quan Houellebecq va trobar Depardieu.
X&Y d’Anna Odell
Anna Odell es posa al capdavant d’un experiment social en el qual convida a altres set actors a viure tancats en un decorat durant setmanes. Cadascun interpretarà una faceta de la personalitat d’Odell i de l’actor suec Mikael Persbrandt, desconstruint les seves identitats, especialment les de gènere.
Calidoscopi experimental, on es confon realitat i ficció, on l’espectador ha de fer un esforç per a saber qui és qui i què és què. Quan Big Brother va trobar Dogville.